Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marije_jiplover schreef:Dat is niet waar hoor. Als de dierenarts goed gechipt heeft, zit deze in de halsspier van je paard/pony en gaat daar echt niet zomaar vandaan. Het is alleen gevoelig, je paard kan er een paar dagen goed spierpijn van in de hals hebben. Als je meteen fanatiek gaat werken met het paard, is dat niet prettig voor het paard, maar beweging kan zeker geen kwaad en als je het aan de lange teugel doet, is het echt niet erg, kan het paard zelf kiezen watie met zijn hals doet.
IvoIce schreef:Haj.. Ik heb al gezocht maar kon niets vinden over bloeden.
Ik dacht dat ik ooit eens wat heb opgevangen over dat het niet mag bloeden na het chippen..
Rebbel is net gechipt. Ik kwam op stal en de DA was er om de pony's van de boer te chippen. Hij zei dat het chippen per 1 januari verplicht was. Dit scheelde mij voorrijkosten dus ik heb hem gelijk maar laten chippen..
Maar goed.. Er kwamen best ff dikke druppels bloed uit.. Is dit erg? Het waren geen stralen ofzo, maar toch. Wil zeker weten dat het geen kwaad kan.. En waar moet ik nog meer op letten? Moet het schoongemaakt worden? Of juist niet?
En mag er morgen weer gereden worden? (gewoon buitenrit aan lange teugel..)
Alvast bedankt!!
Groetjes..