Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aramat schreef:Misschien kan je een keer een fysio erbij halen? Als er op foto's niks te zien was, kan het dan niet iets met de spieren zijn?

Jnien schreef:Precies Marijn4045, is erg vervelend als je niet weet wat je paard heeft. Niet alleen voor mij, maar zeker voor mijn paard.
Hoe gaat het nu met die van jou?
Marijn4045 schreef:Ik was maar 50 euro, incl voorrij-kosten kwijt. Daar durfde ik wel een gokje voor te wagen!
Ik zou wachten tot Ninke van de pijnstillers af is, mijn osteo keek ook erg naar de reactie van Tjalko en als die reactie wordt afgezwakt door pijnstillers geeft dat natuurlijk een vertekend beeld.
Ik hoop dat je er achter komt wat Nink mankeert!
Jnien schreef:Heb er lang over nagedacht of ik dit zou plaatsen, maar wellicht komen jullie met tips of ideeen, dus vandaar dat ik et plaats.
Na een bezoek van de hoefsmid liep mijn paard kreupel. Tuurlijk dacht ik in eerste instantie dat ie te kort bekapt was of dat er een nageltje tegen et leven aanzat. Dus mijn paard op rust.
Na de rust weer opgepakt, maar toch liep ie niet helemaal lekker. Afspraak gemaakt in de kliniek en een kreupelheidsonderzoek laten doen. De dierenarts stelde dat ie wel heel subtiel kreupel liep, maar toch genoeg om te komen. Maar uit et kreupelheidsonderzoek kwam niks uit. Ook de dierenarts dacht aan te kort bekapt of dat nageltje tegen et leven, zijn advies.. rust. Met een andere dierenarts overlegd en deze raadde eveneens aan om et paard rust te geven en de ijzers te laten zitten, want ik twijfelde wel of niet eronderuit.
Na weer een poos rust, de training weer opgepakt en dit leek goed te gaan. Na een week of twee.. en dan rustig gereden.. liep ie toch niet geheel zuiver. Opnieuw een afspraak gemaakt in de kliniek, nu een andere kliniek.
Daar aangekomen liep mijn paard niet kreupel. Buigproeven gedaan, niks aan te merken. Foto's gemaakt, niks op te zien.
Op de terugweg naar huis, langs de hoefsmid geweest en de ijzers onderuit laten halen.
Daarna maar weer rustig beginnen te rijden, maar toch vond ik hem zelf niet geheel lekker lopen en denk zelf dat het vanuit de schouder komt.
Op de linkerhand, in een bocht, dan knikt ie een klein beetje met zijn hoofd. Het is bijna niet te zien. Als je alleen naar zijn benen kijkt zie je niets, maar zijn hoofd maakt een knikje. Voor mij is dat dus een teken dat er toch iets niet lekker zit.
Op harde ondergrond is overigens niets te zien, op zachte bodem, alleen linksom in een bochtje.
Inmiddels heb ik weer een afspraak gemaakt in de kliniek en kunnen we volgende week terecht.
Maar misschien hebben jullie suggesties of ideeen wat dit kan zijn of adviesen waar ik aan moet denken als ik naar de kliniek ga, want inmiddels weet ik et niet meer!
Alvast bedankt!