tekort aan vitamine E

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carri

tekort aan vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 08:38

één van onze paarden heeft een vitamine tekort, nl. vitamine E. Hoe kan dit op een natuurlijke basis worden gevoerd. En wat is een goed voedingssupplement.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 08:46

vitamine E en selenium, kan je kopen van Sectolin en bij de PD. Bij de PD is het nu in de aanbieding.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:19

Edit: Verkeerde quote aangevinkt.

Mijn vraag was, wie het vitaminegebrek heeft vast gesteld.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 11:19

er is een bloedonderzoek gebeurd, en daaruit blijkt dat onze merrie
een gebrek heeft aan vitamine E. Ook is ze verzwakt door aanval van rhino....

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:26

Volgens mij kan je beter pure vitamine E geven dan, heeft je DA geen supplement aanbevolen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:08

Ik heb van de dierenarts een flesje gekregen.Nu ja gekregen Verward .Koste 50 euro Bloos! .Maar het is heel goed 1 druk op het flesje per keer.Omdat ze geregeld een vit E te kort heeft proberen we het nu te voorkomen door ze twee keer per jaar een kuur muscle fit van pavo te voeren.Ook krijgt ze de kruidenmusli van Pavo zit al extra vit E in.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 00:50

Wij voeren altijd Pavo E plus (indien nodig). Daar zit vit E in met selenium, (en bovendien vit C als anti-oxidant en magnesium voor spiercoordinatie)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 07:32

wat zijn eigenlijk de symptomen van vitamine e tekort?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 07:51

Carri schreef:
er is een bloedonderzoek gebeurd, en daaruit blijkt dat onze merrie
een gebrek heeft aan vitamine E. Ook is ze verzwakt door aanval van rhino....

Heeft de VA dan niet gezegd hoe e.e.a. te behandelen?

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:23

Stijfheid KAN een aanduiding zijn van te weinig vitamine E.

Als paarden geen vers gras kunnen eten, komen ze al gauw vitamine E tekort, want dat zit wel in vers gras, maar gaat verloren bij het drogen. Niet ieder paard heeft evenveel last van een verminderde hoeveelheid vitamine E.

Bij Fabienne merkte ik dat ze het najaar vaak stijver werd. Eerst dacht ik altijd dat dat gewoon aan het minder warme weer lag, maar toen ben ik op aanraden van mijn instructrice eens wat vitamine E gaan bijgeven, en het resultaat was echt duidelijk!!!!!!!

We hebben ook een paard met tying-up (maandagziekte ofwel acute verzuring) op stal gehad, die kreeg ook o.a. extra v

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:24

Stijfheid KAN een aanduiding zijn van te weinig vitamine E.

Als paarden geen vers gras kunnen eten, komen ze al gauw vitamine E tekort, want dat zit wel in vers gras, maar gaat verloren bij het drogen. Niet ieder paard heeft evenveel last van een verminderde hoeveelheid vitamine E.

Bij Fabienne merkte ik dat ze het najaar vaak stijver werd. Eerst dacht ik altijd dat dat gewoon aan het minder warme weer lag, maar toen ben ik op aanraden van mijn instructrice eens wat vitamine E gaan bijgeven, en het resultaat was echt duidelijk!!!!!!!

We hebben ook een paard met tying-up (maandagziekte ofwel acute verzuring) op stal gehad, die kreeg ook o.a. extra vitamine E om de spieren wat soepeler te houden.

(vitamine E is een anti-oxidant en helpt bij de afvoer van afvalstoffen in de spieren)

oblige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:32

Carri schreef:
één van onze paarden heeft een vitamine tekort, nl. vitamine E. Hoe kan dit op een natuurlijke basis worden gevoerd. En wat is een goed voedingssupplement.

oblige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:32

Max H is een top voedingssuppelement! wel duur, maar wel goed.