extreme haar uitval

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxXLienkeXxX

extreme haar uitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 16:36

hey allemaal,
Ik heb een fries van 7 jaar en nu heeft ze eindelijk lange manen. Enkel de laatste 2 maanden komen er echt hele dikke plukken uit ik borstel ze al niet meer en doe al vlechte in enzow. Heb ze al gewassen maar niks helpt.

Gister heb ik ze weer los gehaald en haalde ik er gelukkig niks uit dus ik hoop dat het zo blijft, maar de manen zijn nu wel wat dunner geworden.

Weet iemand tips wat ik kan doen of heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:56

misschien heeft ze wel een stuk losgeschuurd,wat dus in jouw borstel terecht kwam,de oorzaak kan bijvoorbeeld jeuk zijn.
Even controleren of de huid onder de manen geirriteerd is,en ik zou ze voor de zekerheid blijven vlechten als ik jou was Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:57

1x in de zoveel tijd vallen de manen gewoon uit; net als bij ons verliest een paard haar.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:59

heeft je paard net een veulen gehad?
liever de manen niet borstelen maar zo af en toe voorzichtig met je vingers uitpluizen.
Liever ook niet teveel wassen, vaak blijft er wat shampoo achter, wat irriteert en dus kan zorgen voor haaruitval.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 17:08

mijn merrie heeft dit jaar wel een veulen gehad ja in mei
mijn merrie heeft niet geschuurt want dat zie ik dan aan der manenkam als ze zou schuren zou ik wel snappen waarom ze uitvallen maar dat doet ze niet.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:48

als vrouwen zwanger zijn krijgen ze een dikkere bos haar, wat na de bevalling weer uitvalt, ik weet niet of dat ook zo bij paarden werkt.