Hoesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 14:01

Ik weet dat er meer topics over zijn geweest maar ik kon daar de antwoorden die ik zoek niet vinden.

Mijn paard hoest nogal en snotterd de laatste ook best veel, heel de tijd een vieze neus etc. Ik rij niet op d'r omdat ze ook al hoest als ik naast haar loop. Ze hoest ook al op stal En volgens mij voelt ze zich niet helemaal 100%, ze is erg chagerijnig en eet niet alles, terwijl ze eerst alles at wat maar eetbaar was. Nu geef ik haar een hoestmix met een spuitje want ze wil het niet opeten.
Maar hoelang zou ik ongeveer met haar moeten stappen?
En kan ik haar gewoon in de padock zetten?
Hebben jullie mischien nog meer tips?

Als ze eind deze week niet opknapt haal ik de DA erbij.

stekelroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:46

BeLangrijk is wel dat ze in beweging blijft ,niet in het zweet maar wel lekker veel stappen . heb je al getemperatuurd? . Probeer stof te vermijden ,het beste is op zaagsel en kuilvoer geven en veel frisse lucht. Ik zou niet te lang wachten met een DA.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:59

Als ik jouw was zou ik toch maar de DA erbij halen. Als je er te lang mee wacht of afwacht dat het zelf verdwijnt kunnen de ziekte verschijnselen chronische luchtweg problemen veroorzaken. Toch wat beweging (niet te zwaar) en veel frisse lucht is wel belangrijk voor de longfunctie.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:35

Maar ik kan niet op haar rijden omdat ze heel snel gaat hoesten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:47

Ik zou even de veearts bellen voor advies.

Als ze zo erg hoest moet er waarschijnlijk even naar geluisterd worden, zeker als het al langer duurt...

Dan kun je passende medicijnen krijgen en kan ze beter herstellen.

Sterkte ermee!

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 14:42

Dank je

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:43

inderdaad de dierenarts bellen. hoesten i gevaarlijk voor paarden odat het snel chronisch wordt.
Waarschijnljk wordt het gewoon even ventipulmin geven en een paar weken niet rijden dan gaat het meestal zo weer over.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:25

Ik zou toch voor de zekerheid een DA erbij halen hoor!
Mijnes die was helemaal niet ziek in omgang, was gewoon normaal alleen hoesten en snotneus, en hij had wel Bronchitis.
Je zal waarschijnlijk een Antibiotica kuur krijgen, en je DA zal je ook vertellen wat je wel en niet mag doen voor hoelang.