Luchtweg probleem??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brio

Luchtweg probleem??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 23:05

Hallo,

Misschien weet iemand hier wat over....!
Ik ben er net achter gekomen dat mijn paard een luchtweg probleem heeft, dit schijnt te betekenen dat mijn paard tijdens wat voor inspanning dan ook kan stikken!! Dit omdat een gedeelte van haar luchtpijp wordt geblokkeerd door haar stembanden en haar spieren. Verdere doktergevens krijg ik nog, maar wie weet weet iemand hier wat!?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:15

je bedoeld cornage.
is al veel over geschreven, kijk ook even op de andere topics.......cornage.

brio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 09:08

Dank je! Maar ik begreep dat ze bij cornage geluid maken, omdat de luchtweg geblokkeerd word. Maar zij maakt geen geluid! Het mooie is dat ik 1.5/2 jr geleden ook een endoscoop heb laten doen en toen was er niks te zien. Nu moet ze ineens na 1.5/2 jaar een gigantische probleem hebben waar ze niks meer aan kunnen doen. Maar goed dat hoor ik nog van de veearts.
BTW Ik kon niks vindne over cornage bij de topics.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:17

ik weet wel dat reform-kruiden-musli goed voor de luchtwegen is omdat er euchalyptus in zit Knipoog
misschien die eens proberen?

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:54

ik denk niet dat dit dan een cornage is!
want daar stikken ze niet in hoor.
mijn paard heeft een halve cornage(dus 1 verlamde stemband!) en die loopt er prima mee!
ik spring er zelfs wedstrijden mee.
alleen moet je honderdduizend keer vertellen wat je paard heeft,en waarom dat geluid er is, en dat hij er echt geen last van heeft!
ik voer daarom wel in de winter foene griek erbij en verder doe ik er niks aan.
je kan een cornage wel laten opereren maar als hij er geen last van heeft vind ik het onzin, ik ga niet onnodig in me paard laten snijden!
als ik jou was zou ik gewoon goed met je DA overleggen en goed bedenken hoe je het gaat oplossen!
als hij er in zou kunnen stikken dan zou ik als eerste willen weten wat het precies is, en dan kijken of het op te lossen is!
en verder moet je je niet laten opnaaien door mederuiters hoor!
als hij er geen last van zou hebben dan is het niet zielig! wat hij ook heeft!
geen last is geen last!
verder heel veel succes en sterkte ik hoop dat het op te lossen is! Ach gut