zonneallergie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luna1

zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 17:56

oke de zon is er op dit moment maar wienig maar toch Tong uitsteken Haha!

ik heb mijn paardje vorig jaar december gekocht in friesland bij een soort van handelaar.
zij is bont getekent en had op de meeste witte plekken geenhaar meer waar geen haar meer zat leek het alsof de huis verbrand was.
er kwam pus uit en t was helemaal opgezet en pijnlijk.
volgens de vorige eigenaar was het zonnebrand,ze heeft 3 jaar lang alleen maar op het land gestaan is nu 4.
dierenarts erbij conclusie luizen behandeld maar de kale plekken waren niet weg kwam geen haar op niks.
weer de dierenarts erbij.
deze keer was het volgens hem een zonneallergie advies reflective deken van harrys horse aanschaffen en zon kap voor over haar hoofd.
en evt. de benen bandageren.
nu is ze zover dat dehuid weer wat haar begint te krijgen en ze heeft er minder last van.
nu is mijn vraag zijn ermeer mensen hier die ook een pony/paardhebben die hier last van heeft??
zoja wat doen jullie er aan???
voor de komende zomer heb ik besloten dat ze tussen 1 en 4 op stal gaat.
hoor graag reacties.

alvats bedankt

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:16

ik heb ook een bonte (Criollo) en hij verbrandt zijn neus altijd. Ik doe daar een zelfgemaakt netje over, een verknipt wasnetje aan zijn halster en dat gaat goed. Verder smeer ik met een hoge zonnefactor, gewoon Nivea of zo, want mijn ervaring is dat de dure paardenzonnebrandmiddelen niet zo heel goed helpen. En ja, zorg dat het paard in de schaduw kan cq op stal.

strandloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:10

Ik heb ook een bonte, die gevoelig is voor de zon.

Mijn paard verbrand op de neus en in de kootholtes, deze bescherm ik tegen zonnestralen met sudocreme. Trouw smeer ik kootholtes en neus iedere ochtend in van april t/m september.

Ook heeft ze last van de zon op de manenkam en de staartwortel in de zomer breken de staartharen en manen af.

In deze tijd heeft ze een bucas buzz off deken op die ook de uv stralen tegen houd. sindsdien gaat het een stuk beter, en alleen bij extreem warme dagen 25 + graden gaat ze van 12 tot 4 op stal.