gewricht inspuiten vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laro

gewricht inspuiten vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 14:05

Afgelopen woensdag ben ik met m'n paard, na vier weken stappen weer op controle geweest. Er is wat verbetering te zien inhet draven.Op de rechte lijn zeker, maar op de volte is het nog niet zuiver. Het hyaluronzuur werkt dus waarschijnlijk wel, maar niet goed genoeg. Daarom is ze weer ingespoten. Weer boxrust en daarna stappen. Ik hoop zo dat het goed komt. Scheve mond

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:43

Ik weet niet of het helpt......maar ik zal voor je duimen.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 09:53

Duim mee hoop voor je dat het voldoende gaat helpen .
heb waarschijnlijk vorige topic gemist dus waarvoor wordt ze behandeld??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:05

ik ben niet kapot van die spuiten,je maakt er vaak meer mee kapot dan dat je beseft..maar goed wel veel geluk ermee!

laro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 14:17

Ik ben ook niet kapot van die spuiten, maar je hebt toch geen keus? Als je paard kreupel loopt ga je naar de dierenarts en die stelt de behandeling in. Als je niets doet wordt het ook niet beter. Bedankt voor het duimen OK dan!

laro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 14:25

Gitta schreef:
Duim mee hoop voor je dat het voldoende gaat helpen .
heb waarschijnlijk vorige topic gemist dus waarvoor wordt ze behandeld??

M'n paard loopt sinds ongeveer eind oktober dan weer kreupel dan weer niet. Veearts onderzoek gedaan en foto's gemaakt, blijkt er een opheldering te zien in het kroonbeen bij het gewricht. Dus kraakbeen op die plaats niet helemaal goed. Vandaar het inspuiten met hyaluronzuur.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:31

ja natuurlijk..je wilt het beste voor je paard echt heel veel sucses ermee!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:00

Je hoeft tegenwoordig niet meer in te laten spuiten er is ook hyaluronzuur in poedervorm,op zich nog beter ook dan geef je het continu en niet 1 grote dosis per keer.
In combinatie met glucosamine en chondrotoine wat er ook bij zit liep onze Magic na 4 dagen al niet meer kreupel.
Op gegeven moment moest zij ook om de 2 maanden ingespoten,en nu.. ze loopt al maanden perfect.
Kijk eens op www.cortaflex.nl dan kan je het nalezen.

laro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:01

Als ik over 3 1/2 week terug moet komen zal ik dit zeker vragen aan de veearts. Bedankt voor de tip. Geef je dit nu constant aan je paard of heb je het voor bijv. 1 maand. Ik wil het nu nog niet geven omdat ze nu pas behandeld is.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:30

laro schreef:
M'n paard loopt sinds ongeveer eind oktober dan weer kreupel dan weer niet. Veearts onderzoek gedaan en foto's gemaakt, blijkt er een opheldering te zien in het kroonbeen bij het gewricht. Dus kraakbeen op die plaats niet helemaal goed.

Wat bedoel je met opheldering? Een soort bult?

Mijn vorige paard had nl een ontsteking aan het kroonbeen bij het gewricht en dit uitte zich in een soort bult (overhoef). Veearts adviseerde om het te laten inspuiten met prednison (haalt de pijn weg maar geneesd niet) maar dat wilde ik niet. Heb haar op t land gezet bij de andere paarden, kon zowat geen stap verzetten maar 9 maanden later was ze helemaal genezen. Volgens een andere veearts was dit de juiste behandling omdat het zichzelf (in dit geval dan) zou genezen als je het de tijd geeft. Nu is het bijna een jaar later en loopt ze dagelijks dik 2 uur voor de kar in het bos. Dies helemaal genezen

laro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 21:55

Het is geen bult, je ziet op de foto dat er op een kein plekje wat minder botweefsel zit. Ze noemen dit opheldering.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:19

Mijn paard is ook ingespoten geweest op gewricht, maar uiteindelijk na diverse behandelingen heeft het niet mogen baten. Daarna ben ik bij Antoine de Bodt terecht gekomen waardoor paard recht is geworden, bleek scheef te zijn en geen DA of kliniek die dat gezien had... kijken ze ook totaal niet naar, dus Laro misschien is het iets voor je na deze behandeling) sindsdien loopt hij zuiver en wel. Maar dat kost wel veel training en moeite. Veel succes ermee

laro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:46

Er is een clinic van Antoine geweest bij ons op de manege. Daar heb ik aan meegedaan afgelopen zomer. Mijn paard was als enige recht, en ik reed hem ook recht. Daar ligt het niet aan.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:56

Wij hebben op stal 2 paarden die meerdere malen ingespoten zijn. Met beide hebben we erg veel geduld moeten hebben. Ik adviseer je als de blessure 'over' is niet te snel weer te gaan rijden, want dat ging bij 1 van de 2 paarden bij ons dus mis. Maar beide lopen nu goed. Het ene dier is een manege paard en loopt weer gewoon in de lessen. De andere is gedekt omdat ze niet gereden kon worden, en verwacht in april een veulen, maar loopt inmiddels wel goed OK dan!
Succes met je paardje, ik hoop voor jou paard net zoveel succes.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:04

Laro,mijn paard krijgt nu dagelijks een schepje cortaflex,een pot voor een hele maand kost 35 euro(een pot voor 2 maanden 65).
Ik ben begonnen met de cortaflex solution als oplaaddosis dit hielp al binnen een week en daarna ben ik verder gegaan met de poeder,
als je bij de site van cortaflex helemaal naar beneden scrolt zie je de bestellijst met al hun producten en prijzen.
Je kan ze ook een e-mail sturen en raad vragen,zij geven dan advies wat je het beste kan doen.Succes OK dan!