Paard blijft hoesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chanenmichel

Paard blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 11:24

Mijn paard heeft een flinke longontsteking achter de rug. Gele snot en flink hoesten. Na een aantal kuurtjes en een bronchoscopie en zes dierenartsbezoeken is de snot weg en leek het beter te gaan met hoesten. Nu (twee maanden) verder hoor ik hem steeds weer hoesten. Niet continu, maar toch wel iedere dag een paar keer. Hij heeft geen snot meer uit z'n neus. Alleen die vervelende hoest blijft maar. Het zijn echt van die spontane hoestaanvallen. Heeft iemand een idee voor een middel wat de longen zou kunnen ondersteunen of beschermen tegen deze aanvallen/prikkels?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!!

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:25

Ik zou toch weer de DA raadplegen.....vast niet het antwoord waar je op zit te wachten maar het is het eerste wat in me op komt zeker gezien de geschiedenis van je paardje.
Als het een verwaarloosde longontsteking is ben je verder van huis.
Veel suc6 met je paardje!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:10

Bij ons heeft bij een hoestend paard acupuntuur heel goed geholpen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:39

Het kan zijn dat hij last heeft van zijn tussenribspieren. Als je zelf flink verkouden bent geweest dan heb je ook spierpijn op je ribben. Dit kan bij een paard ook. De tussenribspieren ondersteunen de ademhaling. Dus als hij daar last van heeft kan ik me voorstellen dat hij zo af en toe eens moet hoesten.

nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:52

Bij ons hoestende paard heeft kuilvoer goed geholpen, in hooi zit nml veel stof en dat kan dan erg gaan irriteren!
Suc6!!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:11

of het hooi zeker 20 minuten in water ( helemaal ondergedompeld) laten weken.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:26

Kijk eens in het Topic in mijn onderschrift!
Ik heb ongeveer hetzelfde, mijnes hoeste alleen nog onder het rijden.
Sinds ik hem Air Power Booster geef verminderd het enorm, ben er nog niet zo lang mee bezig. Dit is voor oppervlakkige hoest. Zonder slijm etc dus.