Niet rad, pas zichtbaar bij werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Niet rad, pas zichtbaar bij werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 09:40

Roos liep van de week weer niet rad. 2 weken geleden had ze het ook al een keer onder het zadel(in de les) en dinsdag aan de longe. Tussen door was ze wel rad.

De eerste keer had ze wat kleine steentjes in de witte lijn zitten. Die heb ik er toen uit gepulkt en toen was het weer goed. Ze liep toen in het begin van de les goed, maar het werd steeds erger.

Dinsdag longeerde ik haar, in het begin liep ze prima maar toen werd het dus ook erger.

Als je haar van het land haal en laat draven is er dus niets te zien. Pas na een minuut of 10 word ze ongerelmatig.

Vanmiddag komt de VA iig om te enten, dus dan vraag ik meteen wel wat hij er van vind.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:57

En ze heeft geen warmere hoeven/benen? Ik herken dit wel van mijn paard, zij had toen een flinke ontsteking in haar hoef zitten. Ze was wisselend (heel licht) kreupel en dan weer helemaal rad.

Ik zou er inderdaad even een veearts naar laten kijken, fijn dat hij toch al toevallig langs moest komen! Succes ermee iig!

Jannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:56

Voor mij een herkenbaar verhaal. Laat inderdaad de veearts goed kijken en laat als je kunt foto's maken want bij die van mij was aan de buitenkant niets te zien behalve dat ze wisselend niet rad was.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 13:13

Nee, hoeven en benen zijn niet warm. Kan zelf niets ontdekken. Ze heeft een paar maanden geleden wel een ontsteking in haar hoef gehad, heeft daarvoor ontstekings remmers gehad en is weer een hele tijd helemaal rad geweest.

Het gaat trouwens om een 3 jarige merrie. En het zit links voor(zo ver ik kan beoordelen, iig voor).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 17:14

De VA zei gewoon gaan rijden en kijken waneer ze onregelmatig loopt. Als je weet waneer ze dat doet er mee naar de kliniek en het daar uitlokken zodat ze het kunnen testen.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:47

wat erg zeg. Ik hoop dat ze weer snel rad is, want je maakt je er toch zorgen om. en voor de pony is het ook vervelend. Ik ken het. Die van mij loopt weleens waar niet onregelmatig maar in stap zakt ze wel eens door een voorbeen. Wat een tip is, neem het op op videocamera dan kan je het laten zien aan de DA, anders is het afw88 of ze net dan onreglmatig is en dan zal je zien dat ze net loopt als eentierelier.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 22:30

Gister liep ze weer super. Ik heb het nu 2x 'zomaar' gehad.
Ik kan het helaas niet op de film zetten, en willen ze er iets mee kunnen moet ze op dat moment onregelmatig zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:29

Nagelbijten / Gniffelen HKO?
Is het vooral op de volte of ook rechtuit?? Scheve mond

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:15

Vooral op de volte. Maar als ze echt onregelmatig loopt zie je het rechtuit ook.

En HKO bij een 3 jarige shet?(heb er verder geen verstand van ofzo, maar HKO bij een jonge stevige pony heb ik nog niet van gehoort)