Ik haalde Ewald vandaag uit de wei (eeuuh drekgebeuren bedoel ik) en vond het al raar dat hij niet wilde komen maar uiteindelijk kwam hij toch. In de binnenbak gedaan, daar was hij enorm chaggo en rustig (normaal heeft hij echt altijd teveel energie, zo erg dat hij uit zichzelf rond begint te rennen, maar nu dus niet). Na een half uurtje wilde ik dat hij nog even een paar rondjes ging draven voor hij op stal ging. Maar dat ging al met moeite.. En toen hij wel in draf was liep hij heel erg onregelmatig

Rechtsachter iets boven zijn kogel zit wat vocht en is het warm, hij staat ook constant met dat been op rust (ook in de bak). In de box ging hij een paar keer door dat been en merk heel erg dat het hem pijn doet. Zelfs voor eten wil hij liever niet gaan lopen.
Ik zie het morgen nog even aan, maar hij geeft nu al genoeg aan dat het hem behoorlijk dwars zit en pijn doet dus dan maar de dierenarts erbij. Maar misschien dat hier iemand is die iets soortgelijks heeft meegemaakt?
Dan hebben we Amore ook. Eergister zou ik Francis en Amore weer lesgeven. Toen ze hem uit de paddock (ook drekbende) haalde liep hij al niet zuiver, maar hij is altijd heel erg stijf en loopt dan gauw de eerst passen onregelmatig.
Opgezadelt enzo, ingestapt (niks gezien op het normale stijvige na) en toen in draf liep hij behoorlijk kreupel. Zijn hele (linksvoor) knie is dik. Het is niet echt warm en geen vocht want het is hard. Hij heeft er ook duidelijk last van, stond dinsdag constant met zijn voorbeen gebogen en als ik eraan zat tilde hij zijn been op.
Vandaag was het nog steeds zo dik. Ik had het liefst vandaag voor hem iig al een da gebeld maar het is niet mijn paard, zal zowiezo straks even horen of ze al iemand gebeld hebben.
Ook hier iemand die misschien enig idee heeft wat dit is?
Zat zelf een beetje te denken aan een ontsteking?