Mijn paard schuurt, wat zou het kunnen zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijsje

Mijn paard schuurt, wat zou het kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 12:33

mijn paard wordt aan een kant bij zijn schouder kaal,hij schuurt zijn wintervacht eraf en ook onder zijn manen,ook heeft hij last van schilfers over zijn hele huid(waarschijnlijk omdat hij twee maanden geleden ziek is geweest,volgens de dierenarts)zou hij misschien luis kunnen hebben?of iets anders?morgen iidgeval de dierenarts evenbellen

edit Elles: zeer onduidelijke titel aangepast

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:40

Ik denk eigenlijk meteen aan luis.
Vooral omdat hij ziek is geweest, en luis komt eerder voor of slaat eerder toe bij dieren waarvan de weerstand verzwakt is.
Als je goed kijkt moet je de neten kunnen zien zitten van de luizen.
En misschien wel de luizen zelf.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:08

ijsje schreef:
mijn paard wordt aan een kant bij zijn schouder kaal,hij schuurt zijn wintervacht eraf en ook onder zijn manen,ook heeft hij last van schilfers over zijn hele huid(waarschijnlijk omdat hij twee maanden geleden ziek is geweest,volgens de dierenarts)zou hij misschien luis kunnen hebben?of iets anders?morgen iidgeval de dierenarts evenbellen

edit Elles: zeer onduidelijke titel aangepast

als je zegt dat ie ook schilfert...misschien eens anti-schilfer shampoo of zo kopen??(kijk even in de ruitersportwinkel rekken Schijnheilig ),of anders is het misschien toch luis...
OF hij heeft last van zijn wintervacht Knipoog

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 09:46

ik ben net terug en heb de dierenarts laten kijken hij heeft vacht meegenomen om te kijken of er luis in zit ,maar hopen dat het dat is,kan ik er snel wat aan gaan doen

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 11:06

ja je hebt van die anti schilfer shampoo.. misschien dat eens proberen! heb ik ook gebruikt toen mijn paard ging verharen en er last had ( in de zomer ) "
Lachen