Heb sinds bijna 2 maanden een paardje gekocht.
Hij is klinisch gekeurd door de veearts.(Hij had wel gezegd dat hij op de rechterkant nogal stijf was)
In het begin heb ik een aantal problemen gehad waardoor ik nog een paar weekjes heb moeten wachten voor ik hem weer echt kon trainen.
Hij stond bij de vorige eigenaar ook wel al een aantal weken stil.
Nu valt mij al een tijd op dat hij wel stijf loopt rechts. Dit was al begonnen in het begin bij het longeren. Nadien was het weer even over. Ik dacht niet dat het zo erg was want hij is tenslotte al 19jaar.
Nu wordt hij bijna elke dag gereden en hij is nu bij het begin van de training altijd erg stijf. Na een 20minuutjes rijden is dit over.
Hij loopt vind ik lichtjes onregelmatig rechts maar de mensen die hem zien zeggen dat het gewoon stijfheid is.
Mijn instructrice zei dat dit een vorm van artrose zou kunnen zijn omdat het na een tijdje rijden overgaat.
Maar het valt mij wel op sinds hij meer gereden wordt hij er ook precies meer last van heeft dus zou het eventueel een spierprobleem knn zijn?
De veearts heeft mij al kruiden megegeven voor de bloedsomloop en als het daar niet door overging ging hij is komen kijken
Maar ik maak mij ondertussen wel ongerust.
groetjes