Revalidatie na operatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qjeltsy

Revalidatie na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 21:51

Mijn paard is geopereerd aan OCD. Na 2 weken boxrust mag/moet ik 2 maal daags 10 minuten met haar stappen. Probleem is echter dat ze enorm de behoefte heeft "uit haar dak" te gaan. Het ene moment volgt ze braaf en het volgende moment springt ze met 4 benen de lucht in (een logisch gevolg van 2 weken op stal staan, terwijl ze normaal gesproken de hele dag vrij rond loopt). Dat is natuurlijk verre van de bedoeling. Op stal is ze één en al rust. Ik kan haar zonder problemen van de ene naar de andere stal verhuizen.
Momenteel geef ik haar vooraf Bach Rescue Remedy en met de Phyton-lift (TTouch) masseer ik haar benen. Dit werkt blijkbaar niet afdoende.
Wie o wie heeft ervaring met homeopatische middelen en/of andere tips.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:05

gewoon een periode muisjes geven,dat is veiliger voor jou en beter voor de herstelperiode van je paard..

Qjeltsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 23:50

Pardon? Muisjes? Wat bedoel je daarmee?

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:32

vetranquil, dat zijn muisjes dit is sedalin/tranquigel in poeder vorm, werkt wel, je geeft het ong 3 kwartier voor je gaat stappen, zijn se een stuk rustiger van, bij sommige paarden is het zelfs nodig op stal dus wees maar blij dat jouwe rustig is op stal, wat ook wil helpen is je paard wat vaker eruit halen, ipv, 2 x 10 min bv 4x 5min, dat hielp bij mijn ene paard goed en dan onderweg stoppen en laten eten... maar je paarden verschillen zo veel, succes met stappen het is een hels karwei, ik weet een "revalidatie" plaats, mocht je zelf geen zin meer hebben!

Qjeltsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 10:13

Ik ben bang dat er niets anders op zit dan te sederen. Staat me een beetje tegen, omdat ze dan de hele dag versuft op stal staat. Dank je wel voor de tips, Shaneen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:04

idd muisjes geven. die van mij deed ook vreselijk lijp. toen ze weer mocht stappen. de van mij was ook aan ocd geopereerd. alleen die had langer boxrust.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:49

Qjeltsy schreef:
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan te sederen. Staat me een beetje tegen, omdat ze dan de hele dag versuft op stal staat. Dank je wel voor de tips, Shaneen.

Na een paar uur is dat weer uitgewerkt, zeker bij een lage dosering.
Niks om je zorgen over te maken hoor Knipoog
Het is iig veel veiliger, voor je paard en voor jezelf