Kale plekken op de benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Kale plekken op de benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 17:58

Fenny heeft op eigelijk al haar benen kale plekken zitten. De eigenaar had het over 'droge mok' en behandeld het momenteel met Hydrocotiderm. Ook zei hij dat ze dit als enter ook had gehad en dat haar moeder het ook altijd had in deze periode van het jaar.
De plekken zijn mooi droog en het haar is eigelijk gewoon losgelaten. Volgens mij heeft Fenny er verder geen last van, maar toch wil ik hier wel meer van weten. Ook zou ik van jullie graag willen weten wat je hier eventueel aan kunt doen om het te behandelen en eventueel later voorkomen.
Hieronder een paar foto's van de plekken. De foto's zijn van het linker achterbeen omdat daar de plekken het meest zitten en dus het duidelijkst zijn. Op de laatste foto is te zien dat het ook aardig grote plekken zijn (vind ik zelf).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:20

Het zo idd mok kunnen zijn. (Op de plaats van de foto wordt de aandoening rasp genoemd.)
Wat ook nog een mogelijkheid is, is Alopecia, oftewel kaalheid.
Hierbij valt haar spontaan uit en ontstaan er kale plekken. Dit kan ook plaatselijk en heet dan Alopecia areata. Dit kan meerdere oorzaken hebben, maar aangezien het bij de moeder het jaarlijks in de zelfde periode terugkeert zou het bepaalde tekorten in het rantsoen kunnen zijn.

Heeft de eigenaar de diagnose "droge mok" zelf gesteld, of heeft een DA dat gedaan?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 18:38

Arnoud schreef:
Heeft de eigenaar de diagnose "droge mok" zelf gesteld, of heeft een DA dat gedaan?

Volgens mij heeft de eigenaar er geen DA bij gehad, zal het wel even vragen anders ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:47

mijn pony heeft een paar keer droge mok gehad in de zomer en het lijkt er inderdaad wel heel erg op. bij hem heb ik t toen behandeld met betadine uitwendig en inwendig zeewier bij gevoerd.