Mijn paard is in maart 2004 geopereerd aan beide achterbenen (OCD verwijderd).
Inmiddels is hij helemaal hersteld, en weer actief in de dressuur (m2).
Nu zou ik graag voor de afwisseling af en toe een sprongetje met hem willen maken, just for fun, ik ambieer het NIET om te starten in het springen!
Wat zijn jullie ervaringen met springen na een OCD operatie?
Mijn paard is 7jaar en ruim 1.80 (meer info? Profiel of PB!)
Kyona
Geplaatst: 08-12-04 17:44
Zou het even met je dierenarts overleggen; die kan je het juiste advies geven. Ik denk dat lage sprongetjes niet zo'n kwaad kunnen als je het af en toe doet, maar zou het zeker van een deskundige willen weten in jouw geval.
shaneen
Geplaatst: 09-12-04 12:34
het schijnt wel te kunnen hoor! maar ja er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, doe het rustig aan en niet te hoog, is de klap op de benen minder, uitsappen daarna op het harde en ff koelen voor ie op stal gaat...
terorita
Geplaatst: 09-12-04 15:12
prelude is in april geopereerd aan ocd,moest na de operatie een maand boxrust,daarna mocht ze weer aan het werk conditie opbouwen in juni is ze naar een springstal gegaan en werd niet snel daarna al uitgebracht in het m volgens de kliniek was dit geen probleem er waren behoorlijke stukken uit haar sprongen en haar koeten gehaald
kiana
Geplaatst: 09-12-04 23:07
geen probleem. die bruine in mijn profiel is ook geopereerd aan in de sprong. bleef een dikker been, maar nooit een pas kreupel .
Tooske
Geplaatst: 10-12-04 18:08
Tja ik kan je wel vertellen dat mijn paard 7 jaar geleden is geopereerd aan OCD en nu weer springt dat het niet normaal is. Nooit geen last gehad of iets.
Alikesflame
Geplaatst: 10-12-04 19:56
mijne is ook geopereerd augeustus 2002 ongeveer. in februari mocht ook weer springen. en je merkt er niks van. het probleem is weg en ze hebben dan ook wel weer spieren opgebouwd en de wonden zijn genezen alles is weer netjes Dus kan met een gerust hart springen