Knieblessure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simone354

Knieblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 16:51

Mijn paard is op zijn knie (achter) gevallen. Helaas is zijn bot nu net onder de knie gescheurd. Hij loopt dus zwaar kreupel. Na verdoving liep hij beter en de dierenarts geeft aan dat de scheur loopt tot in het kniegewricht. Dit betekent dat hij weinig toekomst meer heeft. Zelfs als het bot geneest zal er artrose ontstaan waardoor hij nog steeds pijn heeft.

Toch wil ik hem een kans geven op rust etc. Maar is die kans reeel? Betekent 6 weken boxrust niet uitstel?

Binnen enkele dagen zal er toch een beslissing moeten worden genomen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:37

het is een ontzettende pokke plek, erg bewegelijk natuurlijk, kan jij je paard rustig houden heb je grote kans dat je hem daarna recreatief kan gebruiken, maar niet meer springen of hoge dressuur, het is net wat jij wil, stop jij de tijd erin en jij neemt genoegen met zo een paard, zeg ik ga ervoor, maar wil jij meer dan zou ik het paard laten inslapen, want dat zou helaas niet meer kunnen... succes de keuze is aan jou!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:11

Wat ontzettend triest voor jullie.
Misschien kan een acupuncturist nog wat voor jullie betekenen. Het is het proberen waard, maar als hij het ook niks aan kan verbeteren dan zal hij dat ook wel melden.