Wat moet ik doen? Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nexthorse

Wat moet ik doen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:59

Hoi,
Ik heb een 6 jarige e-pony die inmiddels als 3kwart jaar een peesblessure heeft. Ik heb ongeveer een half jaar gestapt en was net aan het opbouwen. Het zag ernaar uit dat alles goed ging. Vandaag had ik weer een scan, waaruit kwam dat het niet meer goed ging. zijn pees is weer een stukje gescheurd. Nou heb ik volgens de veearts 3 opties: hem af laten maken, een jaar op het land gooien, of weer helemaal opnieuw beginnen met stappen. Ik heb alle medicijnen en zo al geprobeerd (druppeltjes, smeerseltjes, inspuitingen, enz). Niks hielp.
Nou weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Wie weet een oplossing?
Wie weet waar ik hem op een landje kan zetten? Of.......?
Wie heeft voor mij een mogelijke oplossing?

Help Mij....!!!!!!!!!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:41

zoeken naar de oorzaak ipv het gevolg.
oorzaak behandelen en dan zal de peesblessure ook wel genezen.
ik heb gehoord dat paarden met een peesblessure vaak arthrose in de kogels hebben, waardoor peesblessures ontstaan.
Als je het been optilt ( aan het pijpbeen) zal je zien dat het kootbeen vaak recht blijf. dwz geen buiging in de kogel.
arthrose is niet tot slecht te zien in de kogel op foto.
Dr. Schriel in Drente weet er veel van.
Waar van Schie stopt gaat hij verder.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:51

Ik zou idd naar de oorzaak gaan kijken, wat heb je hetzelfde gedaan zodat hij het weer kreeg? Maar iig zou ik hem niet op het land zetten, dan word het denk ik alleen maar erger, wie weet hoevaak hij zich gaat verstappen, hoevol hij zich gaat eten enz enz, ik zou gaan stappen, of je wilt hem geen pijn laten lijden..
It's up to you!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:55

second opinion vragen bij andere kliniek.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 21:49

Toen hij voor het eerst kreupel was, is hij helemaal ondersteboven gehaald: foto's , scans, verdovingen, alles. Zelfs de veeartsen konden geen oorzaak noemen. Ik heb 2 keer een second opinion gehad, het haalde niets uit. Ik ben echt ten einde raad. Ik heb ook al heel veel medische en homeopatische middelen geprobeert. Ik vind het zo moeilijk om een beslissing te maken. Wat is het best voor hem, wat moet ik doen...????

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:34

Maar je zij toch dat er iets met een pees is?
Neem eens contact op met de kliniek van Hans van Schie in Wassenaar, zij zijn echt zeer deskundig op het gebied van pezen. Als hun zeggen dat het niets meer wordt, dan heb je alles gedaan wat mogelijk is. Veel sterkte.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:38

mijn pony had een spier gescheurd (blijkt iets minder erg te zijn) maar die was ookal wat ouder ook hetzelfde proces doorgemaakt toen hebben we haar verkocht en heeft ze een jaar op het land gestaan en nu is ze weer helemaal beter, niet voor de sport maar asl recreatiepaardje , ze was zoiezo niet echt gescikt meer voor de sport, ik zou haar een jaartje op het land laten staan (als dat niet heel duur is) en dan kijken hoe het gaat het kan alleen maar beter worden, gewoon proberen kan nooit kwaad. sterkte ermee