Een heel koud been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Een heel koud been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:28

Mijn paardje is afgelopen vrijdag behandeld tegen hko en een onsteking is z'n hoefgewricht.
Hij heeft een infuus gekregen met Tildren en z'n gewricht is ingespoten met hyalionzuur(?).
Omdat hij daar nogal gevoelig op was,heeft sinds vrijdag boxrust t/m donderdag.
Maar nu viel mij op dat z'n (behandelde) been heel koud is t/m de knie.
Natuurlijk de da gebeld om te vragen of dit iets engs is,maar volgens hem is dit dus een goed teken Verward Hieruit zou blijken dat er iig geen onsteking aktief is in dit been en moet ik hier gewoon blij mee zijn.
Toch vind ik dit een beetje raar,heb er ook nog nooit van gehoord.
Zijn er hier misschien mensen die dit herkennen?

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:39

Heel koud been betekent volgens mij niets anders dan dat er zeer slechte doorbloeding is. Ik heb dit zelf ook regelmatig in mijn vingers dit is echt geen prettig gevoel. Ken ook een paard die dit had, de eigenaar heeft toen besloten de ijzers er onderuit te halen en natuurlijk bekappen. Het paard heeft het nooit meer gehad.
Maar goed, in jouw geval zijn er ook andere problemen, dus ik weet niet of dit opgaat.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 15:59

inmiddels heeft hij dit niet meer.
Hij heeft het 2 dagen gehad,na z'n behandeling.
Volgens de da moest ik er een soort van blij om zijn,omdat dat betekende dat hij iig geen ontsteking heeft.
Mijn 1e reactie was ook dat hij dan geen normale doorbloeding had en ik was bang dat z'n been aan het afsterven was Bloos
Gelukkig niet dus...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 02:32

Ik ben eens met Marijke. Koud betekent minder doorbloeding. En natuurlijk nog de boxrust - daar kunnen ze ook niet veel bewegen. De hoefmechanisme werkt allen als het paard beweegt.
Als ik de hoeven van mijn paard voel ben ik heel blij dat ze heel erg lekker warm zijn. Ik bedoel hiermee lekker aangenaam warm. Dat betekent dat de bloed in de hoef komt die de afvalstoffen wegneemt en de hoef beter laat groeien.
Ontsteking geeft veel warmte en het paard zou veel pijn hebben.
Heft je paardje de behandeling in de een been gekregen of in de beide? Waren dan de beide benen koud of alleen die ene?
Gelukkig is het nu weg.
Gaat het met je paard beter?