vreemde schilfers/korrels op achterbenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaaa

vreemde schilfers/korrels op achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:11

Zoals ik al zei. Mijn verzorgpaard heeft op zijn achterbenen vreemde schilfers. Het zijn een soort harde bolletjes die er met poetsen afvallen samen met stukjes haar. Het lijkt wel modder of een kost (voelt ook hard aan). Bloed niet ofzo. Hij heeft er ook geen last van. Maar word nu erger (heeft het eerder gehad toen was het vanzelf weggetrokken). Het zijn grijs/witte korrels, net of hij roos heeft op zijn achterpoten. Iemand hier ervaring mee. Laatste keer dat DA het zag dacht hij dat het met talkklieren te maken had. (toen was het niet zo erg). Ben toch wel beetje ongerust, ondanks dat Eibert er geen last van heeft Scheve mond

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:36

kan heel goed schimmel zijn , dat hebben ze op de achterbenen aan de voorkant ook heel vaak.
goed wassen met imaverol dus !

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 08:37

mischien kun je de dierenarts of iemand die aardig veel verstand heeft over zulke dingen eens om raad vragen of er na laten kijken.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:51

Ra(s)p misschien?
Klint niet echt bekend verder.
Wassen lijkt met imaverol me de beste optie.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:31

Mijn paard heeft hetzelfde gehad toen ik hem van de zomer van het land afhaalde. Hij had toen ook mok aan zijn beide achterbenen.
Ik kon die plukjes haar er toen ook zo afkrijgen met m'n nagels. Ik heb het toen helemaal eraf gewreven en verder niets meer aan gedaan. Is toen ook niet meer teruggekomen. Ik zou dus ook niet weten wat het is (en of het met de mok te maken had). Ik denk dat je je er niet te veel zorgen om hoeft te maken.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:36

DA bij halen, die kan je precies (meestal dan) wat hij heeft.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:41

mijn paard had ooit iets soortgelijks, en toen heb ik alle korstjes eraf gehaald en dik ingesmeerd met uiercreme, en weg was het!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:31

Zou mok kunnen zijn. Ik zou zijn achterbenen (geen poten!) eens wassen met betadineshampoo. Max 2 keer. Verder goed droog houden en in de gaten houden. Als het niet wegtrekt DA erbij halen. Niet zomaar imaverol erop doen, want als het geen schimmel is maar mok, kan het averechts werken.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:29

Kan mok zijn door besmetting met de schurftmijt of met een bacterie. Te behandelen met anti parasitaire middelen of bet desinfecterende shampoo. Daarna insmeren met desinfecterende opdrogende zalf.

Zou een DA laten komen om vast te stellen over wat voor infectie het gaat.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 09:38

Oké zal er nog keer DA bij halen. Het ziet trouwens wat hoger op zijn achterbeen niet in zijn koolholte? (weet ff niet precieze woord). Die zijn mooi droog, heb nl al vaker op mok gecontroleerd.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:31

rasp???

marit25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:21

Kan heel goed een schimmel zijn. ik kende een paard die het op andere delen van zijn lijf had- dat was schurft

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:27

als het hogerop het been zit, kan het heel goed schurft zijn, heeft mijn paard ook gehad en het ging ongeveer net zo, alleen ging het bij mijn paard ook bloeden.

Hij heeft er een aantal injecties voor gehad en antibiotica en de plekken moest ik 2 x wassen met betadinescrub en 2 weken inspuiten met CTC spray (leuk, smurfenblauw op witte benen ) toen was ie er vanaf, maar het heeft zeker 2 maanden geduurd voor de gevolgen van de injecties weg waren (ataxi)

èn de verzekring vergoedde de behandeling niet: schurft is verwaarlozing bij hen Boos!