Stalkoker ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmouses

Stalkoker ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 23:01

Vandaag kwam ik bij mn paard, heel zn koker helemaal dik en hard, het leek wel een hengst Scheve mond .
In 1e instantie d8 ik aan vuil wat was gaan ontsteken maar na het rijden was het bijna helemaal dun en niet dik meer.

Nou heeft ie een paar dagen minder gedaan dan normaal, zou het daarmee te maken kunnen hebben, dat de bloedsomloop minder goed is ofzo??

Heeft iemand hier ervaring mee?????

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:54

kan heel goed, zou je paard wel even laten na kijken, ivm misschien evt hart problemen of iets anders... Wil je niet bang maken hoor, maar overleg even met een da.. succes

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 20:39

waarom denk jij aan hartproblemen ??

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:44

janne8 hier op bokt heeft met haar paard hier ook last van gehad.. het is nu over en heeft het geen last meer van...

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:27

Het is een mogelijkheid hoor, ik gaf je een optie, mijn reden daarvoor is, mijn eiegen merrie en een ruin van een kennis, bij hartproblemen werkt de bleodsomloop niet goed hirdoor ontstaat vocht in de borstholte/buikholte en zoekt een laag punt...

ik zeg niet dat jou paard het heeft hoor, maar het kan, helemaal na minder werken... succes

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:52

Krijg nou niks, een paard hier heeft ook een dikke koker als hij op stal heeft gestaan.
Zag er maar akelig uit, maar met rennen gaat het eraf.
Groetjes Lisa

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:35

Zou het even goed in de gaten houden en sowieso kijken of er niet wat teveel huidvet zit. Heb wel vaker gezien dat het na het rijden minder dik was. Bij dat paard hielp het om het met lauw water en een beetje betadineshampoo te wassen en daarna met schoon lauw water na te spoelen. Als het vaker voor komt en zijn koker schoon is, zou ik even met de DA overleggen.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:54

shaneen schreef:
Het is een mogelijkheid hoor, ik gaf je een optie, mijn reden daarvoor is, mijn eiegen merrie en een ruin van een kennis, bij hartproblemen werkt de bleodsomloop niet goed hirdoor ontstaat vocht in de borstholte/buikholte en zoekt een laag punt...

ik zeg niet dat jou paard het heeft hoor, maar het kan, helemaal na minder werken... succes

Ik weet wel dat je niet zei DAT ie het heeft, maar was benieud naar je redenering Knipoog
Bedankt voor je reactie iig !!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:54

Kyona schreef:
Zou het even goed in de gaten houden en sowieso kijken of er niet wat teveel huidvet zit. Heb wel vaker gezien dat het na het rijden minder dik was. Bij dat paard hielp het om het met lauw water en een beetje betadineshampoo te wassen en daarna met schoon lauw water na te spoelen. Als het vaker voor komt en zijn koker schoon is, zou ik even met de DA overleggen.

Dat mag ik niet doen van hem, hij is een beetje verlegen Knipoog

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:24

Hoe oud is ie? Het kan idd of een hartprobleem zijn of een ophoping van 'vet', weet niet precies hoe het zit maar dit kan gebeuren, vooral als ze ouder worden.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:55

hij is pas 8 ...

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:17

Wat is 'een paar dagen iets minder gedaan'??

Ik heb t wel een keer gezien maar dat was bij een paard dat boxrust had.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:22

Die van mij heeft het ook op ongeveer die leeftijd gekregen, verschillende dierenartsen/ genezers bij gehaald, ik maak het regelmatig schoon maar het gaat niet weg Scheve mond
Hij heeft het al jaren en het wordt erger als hij even een dagje op stal/ stil staat.
De dierenartsen zeggen: "Hm, tja, als hij er geen last van heeft... Goed schoonhouden dan maar"

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:41

Ja precies zo gaat het ook al heel lang bij het paard van de vriendin van mn vader (volg je t nog? Lachen ), die heeft t ook al een tijd en ze maakt t vaak schoon, meer kan ze er niet aan doen. Misschien kun je laten nakijken of t wat aan t hart is, maar ik heb er echt niet genoeg verstand van om te zeggen wel/niet doen. Wat zegt je DA?

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:02

janne8 hier op bokt had ook zoiets !!