Daar ben ik weer. Nog 1 vraagje over Cortaflex. Kun je dit ook alleen de wintermaanden gebruiken, of moet dit continue ?
Groetjes Nanda
[ Quote ] ( Wie weet er een goed middel tegen artrose ? ) Hallo Allemaal,
Mijn paard Fayco, 17 jaar, heeft al een tijd artrose, hij heeft zijn up en downs, zomers gaat het allemaal prima maar nu het weer vochtiger wordt heeft hij veel last. Mijn vraag is dan ook of iemand supplementen weet die ik voor de wintermaanden kan gebruiken ? Ik rijd hem nu alleen nog maar recreatief maar zelfs met een buitenrit heeft hij nog last !! Hij heeft geen ijzers meer, daarvoor heb ik hoefschoenen aangeschaft. Dat werkt wel aardig maar het is niet afdoende. Ook heb ik hem een tijd lang arthrosegelatinaat gegeven, dat hielp goed maar is zo duur, dus eigenlijk ben ik op zoek naar een goedkoper alternatief, wie kan mij helpen ??????
Groetjes Nanda [ Quote ]
Renske_
Geplaatst: 05-12-04 17:43
het duurt een week/paar weken voor het goed werkt, ik ben bij mijn paarden begonnen met 1 schepje per dag, en topen ze verbeterden ben ik teruggegaan naar ene half schepje per dag. als jouw paard er ook goed op reageerd, zou ik het zeker blijven geven en dan gewoon de onderhoudsdosering, om te voorkomen dat hij weer zou verslechteren
pb anders Kyona even zij weet er vast meer over dan ik
Kyona
Geplaatst: 05-12-04 19:45
Kijk even met de zoekfunctie de laatste 2 weken zijn er al 2 topics geweest waar cortaflex uitgebreid besproken is. Ik vind het heel herkenbaar dat je paard in de natte en/of koude maanden meer last heeft van zijn artrose. Cortaflex kan hier zeker voor helpen. Je moet wel rekenen dat het een tijdje duurt voor het optimaal werkt: eerst moet het in zijn lichaam opgenomen worden en dan gaat het zijn werk doen. Soms lopen paarden met 4 weken al helemaal goed, anderen nog sneller, maar ook veel pas met 8 weken of iets langer. Per paard verschilt het dus echt hoe snel het werkt. Zelf hou ik altijd 8 tot 10 weken aan (je kan natuurlijk ook al eerder verbetering merken afh. van het paard). Je kan je paard cortaflex geven en in de wintermaanden meer; als hij dan in een makkelijkere periode komt, zou ik afbouwen naar de minimale onderhoudsdosering (dan doe je 2 maanden met 450 gram) en niet helemaal stoppen. Ik heb nog een worddocument met informatie, en dat wil ik je best mailen - dan kan je alles op je gemakje even lezen. Stuur even een pb-tje met je emailadres als je dit wilt ontvangen.
nannienr1
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-04 10:54
dankjewel allemaal voor jullie tips !!!!!!!!!!!! groetjes nanda