Katie1989 schreef:Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met gastricure. Omdat Nero laatst opeens een koliek aanval kreeg en ik las dat dat nogal werkt ben ik benieuwd hoe andere het hebben ervaren.
Negatief positief...kom maar op!
Ik ben erg te spreken over de producten van Simicur (ben ze daarom ook zelfs gaan verkopen...) Wat betreft Gastricur; het geeft goede resultaten bij acute koliek waarbij er natuurlijk geen sprake mag zijn van een slag in de darm of een ernstige verstopping! Maar de ' gewone' koliek die met een spierverslapper van de dierenarts vrijwel meteen over is, reageert over het algemeen erg goed op Gastricur. Als het niet snel (half uurtje) verbetert ALTIJD de dierenarts bellen, hij kan onderzoeken of er iets ernstigers aan de hand is! Ook bij koliekgevoelige paarden kan het op langere termijn goede resultaten geven (paard heeft minder vaak koliek dan voorheen). Laatst heb ik zelfs mijn schaap ' gered' door hem elk uur Stopcur en Gastricur rechtstreeks in de bek te spuiten. Hij was erg ziek, DA dacht dat hij een pensverzuring had, hij stond te schuimbekken en had zichtbaar pijn in zijn buik. Volgens DA kritieke situatie waarbij afwachten eigenlijk het enige was wat we konden doen. Ik heb hem dus deze middelen toegediend en hij was vrijwel meteen na de eerste dosis al wat beter en is binnen enkele uren opgeknapt!