Even mijn verhaal kwijt, alleen maar pech met Tonk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus

Even mijn verhaal kwijt, alleen maar pech met Tonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:15

Ik ben al vanaf april aan het sukkelen met Tonko. Ze had begin april een flinke uierontsteking. Net zoals vorig jaar, terwijl ze niet drachtig is of was. Een uier zo groot als een kilopak suiker, echt zielig. Tot overmaat van ramp had ze meteen de dag erna een dikke pees rechtsvoor. Waarschijnlijk zich verstapt in de stal met opstaan of zo. Met zo'n dikke uier lig je natuurlijk niet erg makkelijk, Met die pees heb ik toch een week of 8 gesukkeld. Toen die genezen was en ik weer kon beginnen liep ze linksachter niet goed. Naar Tom Maríën gegaan in België, bleek dat ze een kniegewrichtsontsteking had. 1 Behandeling zou genoeg moeten zijn. Inspuiten met ontstekingsremmer en hyaluronzuur. Na een week zou het beter zijn. Na een week nog even kreupel. Teruggegaan, weer dezelfde behandeling plus 40 (!!!) dagen medicijnen meegekregen. Alleen stappen. Toen de medicijnen op waren geprobeerd, en ze was nog steeds kreupel. Eigen dierenarts laten komen, bleek dat ze kreupel was in het kogelgewricht linksachter. Foto's gemaakt, jawel, een peesverkalking. Daar is helaas weinig tegen te doen. Veel stappen, medicijnen. Eerst zag het ernaar uit dat de kreupelheid niet over zou gaan. Opeens had ze zich spectaculair verbeterd en liep ze acceptabel goed. Dus ik mocht langzaamaan eens wat gaan draven met haar. De dierenarts was letterlijk nog niet weg, of 2 uur later haal ik haar op drie benen de stal uit. Pees rechtsachter dik! Een ander been dus weer!!! Overkoot. Gelukkig is dat met een paar dagen over gegaan. Gisteravond kon ik dus met enige vertraging beginnen. Dat gedaan en jawel, ze liep niet toch niet goed linksachter. Dus het ziet er toch niet zo goed uit. Volgende week komt de dierenarts weer, tot die tijd buiten stappen op de harde ondergrond.
Kortom, al 8 maanden niks kunnen doen en het arme dier heeft telkens iets nieuws. Ik slaap er zowat niet meer van. Verdrietig

Zo, dat wilde ik even kwijt.

Belladonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:57

sterkte !

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:59

dank je. kunnen we wel gebruiken...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:45

Sterkte!!!
Het is ook echt alles bij elkaar. Raar paard!!!

Maaike22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:18

Sterkte!!
Als je eenmaal bezig bent, lijkt het niet weer op te houden...

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:17

Hee Suus, dat is echt klote.. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het snel weer de goede kant op gaat, veel sterkte en een knuffel aan Tonks..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:17

Het lijkt wel wanneer je eenmaal in een neerwaartse spiraal zit, dat je er dan ook niet uit komt.
Ik ben nu 'pas' 3 maanden aan het tobben maar daarvoor heb ik ook al het nodige meegemaakt.
Sterkte ermee!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:27

ja sterkte ermee!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 17:14

Dank jullie wel allemaal! Ja, ik zit inderdaad in een neerwaartse spiraal. Ze heeft nu al vier jaar lang altijd wel iets terwijl het echt zo'n sterk oerpaard is. Ik snap het niet. Het enige vervelende is dat dit gewoon niet meer over gaat en alleen maar slechter kan worden. Verdrietig

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:55

sterkte,
Ik heb dit jaar ook zo'n "rot"jaar gehad.
Elke maand een DA erbij om welke reden dan ook. (peesblessures, bevalling (dat was natuurlijk leuk) en dan allemaal kleine dingetjes).
T was een errug duur jaar, Geld, geld! maar hopelijk gaan we nu weer een goed jaar tegemoet. Houdt moedt!! OK dan!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 21:20

Over een duur jaar gesproken. Ik heb dit jaar al € 1800,- uitgegeven aan de dierenarts... En dan hebben we het nog niet gehad over vorig jaar en het jaar ervoor....

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 10:26

O jeetje... Dat je er slecht van slaapt kan ik me goed voorstellen. Heb ook zo'n pechvogel... en heb niet de illusie dat de pech ooit een keer stopt....

Sterkte Suus!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:44

Dank je wel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:34

Echt zielig voor Tonkie. Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt (uit ervaring zoals je wel weet). Ze maakt zelf wel een vrolijke indruk in ieder geval als jullie aan het stappen zijn en volgens mij heb je wel een fijne verzorgen gevonden.
Sterkte!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:51

Dank je wel Katrien!

floortje_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:57

echt wel zielig voor lieve tonkie heel veel sterkte

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:40

Dank je wel Floor. Gelukkig gaat het met patje wat beter he.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:44

Echt heel veel sterkte!!
Ik hoop voor jou en je paardje dat alles weer goed komt.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:51

heel veel sterkte....!

tecumseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:10

van pech gesproken...
hoop van harte dat je paardje gauw weer zonder pijn kan rondlopen
kweet hoe vervelend ( en duur Haha!) het kan zijn een paardje die continu ziek is
heb hetzelfde probleem maar dan met kolieken
maar ja we zien onze beesjes zo graag en hebben er dan ook alles ( en al onze centjes) er voor over...

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:28

De kogel is door de kerk... Ik heb besloten te stoppen met dressuurmatig proberen te rijden met Tonko. Ik ga alleen nog maar buiten stappen en rustig uitrijden. Tonko is 17 jaar en ze heeft een dusdanige blessure dat dat niet niks is op haar leeftijd. Herstel zit er dan ook niet in. Ik heb er toch geen lol aan om elke keer voor het rijden eerst een half uur buiten te moeten stappen voordat ik binnen aan de gang kan. En ze loopt dan alsnog licht kreupel. Volgens de dierenarts lijdt ze geen pijn maar heeft ze met bepaalde bewegingen wat last. Maar het voelt voor mij gewoon niet goed.
Ik heb tevens besloten om van stal te wisselen ivm Tonko's gezondheid. Ik ga volgende week zaterdag naar een hele andere plaats bij 3 boeren (broers)!!! Ik kom al 17 jaar op de manege dus het zal even wennen zijn. Was ook een moeilijke beslissing maar als ik puur aan Tonko denk dan heb ik zeker de goeie beslissing genomen... Jammer dat Tonko met haar 17 jaar al niet meer gewoon bereden kan worden. Ze is voor de rest nog heel fit... Scheve mond