Mijn paardje staat sinds 3 weken bij mij op stal. En heeft het erg naar zijn zin, voelt zich op zijn gemak: ligt veel in zijn stal (doet hij volgens zijn oude eigenaresse heel veel, zelfs overdag). Dus alles gaat lekker. Mijn lessen gaan, om het kort te zeggen, ge-wel-dig! Ben nog nooit zo blij geweest!
Alleen nu... Is er een probleempje waar ik me onwijs veel zorgen over maak (jaja, ben erg overbezorgd)
Dandy heeft sinds donderdag ochtend/middag last van diaree. Hij eet normaal, oogt niet ziek, zit goed in zijn vel, verder geen op of aanmerkingen. Hij heeft het vandaag nog steeds.
Wat er deze week is gebeurd, waar hij diaree van zou kunnen krijgen:
- maandag: wormenkuur
- woensdag: 4 wortels gekregen (hiervoor kreeg hij geen wortels, ik heb net een grote bak gekocht)
- dinsdag: met nattige hals in de stapmolen gestaan (wel deken op, maar zonder hals)
- het zou aan het kuil kunnen liggen (net een schimmelig stukje), maar geen andere paarden hebben dit
- het zou stress kunnen zijn (woensdag avond was er springwedstrijd, hij kijkt vanuit zijn box zo de bak in, en hij staat er pas (?) 3 weken)
Nu, ik heb hem vanochtend wat zee zout gegeven, zodat hij niet uitdroogt (hij poept natuurlijk veel water uit...).
Maar wat nou te doen als hij morgen nog aan de diaree is...?
Dokter...?
In ieder geval, ik schakel de bokkers in voor hulp, want ik heb vanacht dus niet geslapen...
Alvast bedankt!
Alleen wel goed vasthouden