Ik dacht dat mijn paard zomerexceem had..maar nu zit hij in de winter ook te schuren... Zou er een ander oorzak zijn ? Hij heeft lever problemen ook toonde de laatste bloedtest en ik geef hem een soort medicatie (siroop) met zijn eten.
ellepel
Geplaatst: 03-12-04 11:23
zowiezo veel paarden met zomereczeem hebben een slecht werkende lever. maar er zijn ook paarden waarvan de lever slecht werkt en die dus zomereczeem verschijnselen hebben maar geen echt zomereczeem hebben..( snap je t nog?)
bij mensen noem je het droog eczeem en wordt veel veroorzaakt door een slecht werkende lever.
Een teveel aan suikers wordt door de lever en de weefsels opgeslagen onder de norm van glycogeen of vet. De lever regelt het glucosegehalte van het bloed. Indien dit suikergehalte te hoog is, wordt er door de alvleesklier insuline afgescheiden die glucose omzet tot glycogeen. Ongebruikte suikers vormen pyrivinezuur, dat niet alleen de omzetting van vetten verhindert maar zelfs ook omzet in vet. Een teveel aan suikers leidt bovendien tot spijsverteringstoornissen, gistingen en verzuring. De huid wordt gevoelig en ongezond. Het niet goed functioneren van lever, maagdarmkanaal, nieren en gal kan leiden tot een probleemhuid.
ga eens zoeken bij google met de woorden huidproblemen en lever, ik vond al heel erg veel. staan ook best veel dingen bij die je aan je paard kan gaan voeren. o.a. paardebloem( niet teveel is slecht voor de darmen)
cinv
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-04 11:56
heel erg bednakt voor je uitleg! Maar dat te veel aan suiker zien ze dat dan niet na een bloedonderzoek?
ellepel
Geplaatst: 03-12-04 12:05
pff dat zou ik niet weten...urine lijkt me wel dat je dat kunt zien, bloed weet ik niet denk dat je dat aan je dierenarts vragen moet..