Verkoudheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxmiszlizzxx

Verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 17:20

De laatste tijd heeft mijn paard lastt van verkoudheid en we weten niet waarom. Het is een brede tinker met en hele dikke vact en daarom heeft hij niet vaak een denken op ja alleen als hij heeft gelopen en als het regent. Maare verder ook niet.
Nu hoest hij soms best erg en heeft hij eens notneus maare verder heeft hij nergens last van.
Is dit heel erg en wat kan je her het beste aan doen?
Alsvast bedank
Lizziej OK dan!

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:21

krijgt ie hooi? of staat ie op stro? kan natuurlijk gevoelig zijn voor de schimmelsporen die erin zitten ( stofallergie)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:32

Bij een paard dat hoest altijd DA laten komen !! schade is niet meer terug te draaien als je te lang wacht. Uitgerekte longblaasjes (door hoesten) verliezen hun elastiteit waardoor je een dampig paard overhoudt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:18

Mijn paard hoesten ook. Heeft toen een antibioticakuur gehad van de dierenarts. Die kuur is afgemaakt. En hij hoest nog een beetje met rijden. Heb toen bij Hypo de hoestmix gehaald. Hij krijgt daar 2 schepjes van door zijn slobber. En het werkt wel. Hij hoest niet meer. Maar proest nog (hoe heet dat?) Na het rijden komt er dan ook snot uit zijn oog. Is denk ik een teken dat het los komt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 08:24

ik zelf geef mijn paard cylicea je kunt het halen bij de natuurwinkel het reinigt je paard van binnen de eerste paar dagen heeft hij een hele erge snotneus maar daarna zal je merken dat dat minder wordt.

en om te voorkomen dat hij verkouden wordt kun je ook froenegriek geven dat zuivert zijn bloed! maar ook op letten dat als je gereden hebt hem geod droog stapt en doe hem anders een deken om dan weet je zeker dat hij het lekker warm heeft!

succes