weet iemand raad met mijn paard ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoNeTtE

weet iemand raad met mijn paard ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 11:13

hallo mensen, ik heb 2 maanden geleden een paard gekregen en heb samen met mijn paard stroom gehad. ze had zich opengehaald met der eigen hoef denk ik want ik weet niet hoe het anders zou kunnen gebeurt zijn. nu heeft ze een open wond en haar knie was dik, ik heb haar afgespoten (voor de verdikking) en nu heeft ze aan 3 benen mok een wond die groter is geworden Verdrietig (met haaruitval) en de dierenarts heeft haar geproten al 3 keer met een antibiotica en een ontstekingremmer. de verdikking is dunner maar de wond is nog open en groot ik ben radeloos en weet niet wat ik met die wond moet doen. ik doe het met badedas schoonmaken en dan groene leem erop maar ik krijg de leem er moeilijk af alleen met water en water mag niet voor de mok ik weet het niet meer kan iemand mij helpen??
groetjes cheyenne...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:22

Hej cheyenne,
Als de wond open is kan je deze volgens mij beter niet dichtsmeren, lucht doet vaak wonderen. Dus misschien geen leem erop? Denk dat je je DA misschien nog wel kan bellen voor advies.
Mok kan je wel met groene zeep en water schoonmaken, en vervolgens heeeeeel goed droogmaken en insmeren met mokzalf. Hopelijk wordt het been dunner door de antibiotica. Klinkt namelijk een beetje alsof ze bloedvergiftiging heeft gehad.
Weet natuurlijk niet hoe je haar hebt staan. Mok en wond is namelijk wel vervelend met dit natte weer in de wei. Maar op een droge plaats, zoals op stal lukt het vaak beter om te genezen.
veel succes!

chanenmichel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:48

Misschien een betadineoplossing op de wond, zodat het niet gaat ontsteken, maar wel geneest. Ik zou ervoor zorgen dat er niet te veel vuil in de wond komt. Ik denk ook dat je de wond niet dich moet smeren. Zo kan er weinig/geen zuurstof bij om de wond te genezen. Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:53

Ik zou je dierenarts even bellen om advies die heeft de wond gezien. Ik zou er zo min mogelijk aanzitten en smeren. Alleen schoon houden en droog tenminste dat doe ik bij wonden.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:02

Ik heb ook leem gebruikt voor een open wond en dat is mooi genezen.
Paard heeft ook mok ,maar je moet dan kiezen waar je eerst een oplossing voor wil hebben.
Wij hebben er dus voor gekozen om eerst die wond te behandelen en daarna de mok.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:08

Er zijn ook homeopathische middelen die de weerstand van de huid vergroten en de wondgenezing versnellen. Het paard wordt door deze middelen ook minder gevoelig voor mok. Als je geïnteresseerd bent kun je me pben

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:17

gewoon betadineoplossing erop doen, dat dekt niet af, ontsmet wel, en helpt vaak heel goed.
mok niet dichtsmeren, want onder zalf wordt het warm en dat vind de mokbacterie juist lekker....

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 12:18

bedankt voor je (jullie) adviezen (advies) gister is ze voor het laatstgespoten met antibiotica en het is al een stuk dunner geworden bijna weer normaal Haha! Haha! Haha! ik mag alweer rijden (alleen stappen dan) maar ik wacht er nog een tijdje mee. ik ben blij dat deze site bestaat !! OK dan! . ze staat droog en heb er al een tijdje niet meer in de wei gezet alleen in de bak (en die is bijna altijd droog) ik hoop dat ik weer over een tijdje kan rijden want heb nog niet zoveel van der kunnen genieten ...
bedankt, cheyenne. Schijnheilig

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:46

Simicur heeft ook een prima middel tegen mok, een variant voor droge, en een voor natte mok, een tinctuur die je door het voer doet, werkt prima, staat ook op de site goed beschreven, en bij grote of diepe wonden om helpen genezen gebruiken wij Calendula (goudsbloem), haal ik bij de Homeopaath voor mensen,
(of als ze echt een klap hebben gehad Arnica, in C30 sterkte, helpt heel goed bij kneuzingen en zwellingen), dat zijn kleine korreltjes die je gemakkelijk in een appeltje kan stoppen, is dus gemakkelijk binnen te krijgen, voor paarden die je moeilijk medicatie binnen krijgt.
In eerste lijn natuurlijk altijd dierenarts laten kijken.
Succes ermee!

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 13:22

de wond is niet meer open, en er zit ook geen korst op het is gewoon huid denk ik ze heeft achter ook een wond wat eerst een WONDJE was en nu groter is geworden en met haaruitval er kwam ook pus uit en heb ik behandeld met betadine shampoo en badedas maarjah...
cheyenne...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:46

Sassy schreef:
Simicur heeft ook een prima middel tegen mok, een variant voor droge, en een voor natte mok, een tinctuur die je door het voer doet, werkt prima, staat ook op de site goed beschreven,

Die middelen bedoelde ik ook kun je ook bestellen via onze site

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:32

ik vind het raar dat haar wondjes groter worden, misschien een gebrek aan weerstand? violetspray doet echt wonderen, het dekt de boel niet af en het geneest in no-time. (mijn pony had al een paar weken een beetje rotstraal, allerlei middeltjes gebruikt, niks hielp. 3x violetspray en het was weg!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 08:07

Op 2 december ligt de wond nog open... op 3 december is ie dicht?? Verward
En nu heeft het paard achter een wond die je uitwast met Badedas? (Laat iemand me vertellen dat dat een merk voor paarden is en niet gewoon douchschuim van de Etos ofzo.) Ik vind het maar een wonderlijk verhaal Lips are sealed

Maaike22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 10:31

Dat snap ik idd ook niet helemaal, die badedas. Maar de mok kun je heel goed behandelen, door zoals ook al gezegt het goed schoon te maken met groene zeep en dan heel goed afdrogen. Hierna mokzalf of hydrocortiderm, dit heeft bij ons heel goed geholpen. Was op aanraden van de da, en mok was binnen paar dagen weg.
Ook moet je spullen die je gebruikt; borstels, peesbeschermers ed, regelmatig ontsmetten anders besmet je je paard steeds weer.
Succes!!
Groetjes Maaike

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:57

uierzalf werkt ook goed tegen mok. ik maak het eerst nat, zodat de korstjes makkelijk loslaten, dan haal ik de korstjes er zo veel mogelijk af en smeer ik het dik in. één paard bij ons op stal had het heel erg, maar na één behandeling was het al bijna over, en na een paar dagen was het weg.