Ik heb nu bijna 3 maanden bezig met het inrijden van m'n verzorgshet, en ze liep altijd goed, maar sinds zondag doet ze een beetje vreemd.
Ik was zondag lekker aan het uitstappen in de bak (zonder zadel) en toen zakte ze opeens door haar knieën en ging rollen!
Zondag zag ik er nog wel de lol van in.

Vandaag was ik van plan een klein buitenritje te maken. Met opstappen deed ze een beetje onrustig (zoals gewoonlijk). En daarna ging ze vrolijk stappen met oortjes naar voren. Na een kwartiertje te stappen begon ze weer met die flauwe kul...
*door knieën zakken (en proberen te gaan rollen)
Dit keer sprong ik er snel vanaf zodat ze overeind bleef staan...
...maar zo gauw ik er weer op zat begon ze weer met raar doen!
Ze probeerde de hele tijd te zakken door haar knieën zodat ze kon gaan rollen, of ze ging een beetje door haar knieën zakken om vervolgens haar hoofd eens goed te schuren tegen d'r voorbenen.
Ik vraag me nou af: is dit typisch ondeugend shet-gedrag, of is er iets mis met haar???
Ik moet toevoegen; ze deed de hele tijd raar bij weggetjes waar ze gewoonlijk niet graag in wilt lopen. De terugweg draafde ze met oortjes naar voren zonder problemen terug.
Mijn conclusie is dat ze misschien zondag ontdekt heeft dat ze op die manier mij van d'r rug krijgt (anders ben ik er echt niet af te krijgen
). Omdat ze geen zin heeft om die weggetjes in te gaan.Het is absoluut niet zo dat ze rijden niet leuk vind, want in tegendeel houdt ze ervan om keihard te crossen met mij op d'r rug
Als het iets medisch is, kan het er misschien aan liggen dat ze sinds ongeveer 2 weken in een erg voedselrijke wei staat (erg groot, erg veel gras).
. Shetters zijn zo slim dat ze merken dat baasje afstapt als ze gaan rollen............ Even met de zweep erover volgende keer