Tinker met mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_moontjuh_x

Tinker met mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 21:15

hoi ik heb een tinker ruintjuh maarhij heeft mok en ik heb alles geprobeerd maar het wordt alleen maar erger en de dierenarts doet ook niets hellup wat moet ik nu ik wil hem niet kwijt wie heeft er een idee Huilen Verward Verdrietig

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:20

Waarom doet Dierenarts niets?? Daar is hij toich voor??
Mijn dierenarts geeft nvolgende advies: 1x zeer goed wassen met Betadine Scrub, zoveel mogelijk kosten verwijderen, daarna drogen onder UV lamp (is niet echt noodzakelijk maar helpt wel)
Daarna 2x daags insmeren met Vetaderm als het even kan voor het insmeren weer even onder UV lamp (1x per dag)
Bij mijn paarden en paardennvan mijn pensionklanten heeft dit altijd geholpen. Mok Cure van VSM ondersteunt het genezingsproces ook.
Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:32

Ik las laatst in het bit dat een dierenarts ze had geadviseerd tandpasta erop te smeren.. En het klinkt misschien niet leuk maar is het niet beter om de sokken eraf te scheren?? Zo kun je er ook beter bij met zalfjes enzo..aangezien tinkers ontzettend veel behang hebben..

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:35

ja ik denk dat je het beste de sokken eraf kan knippen/scheren en hem natuurlijk zo min mogelijk in de natte drap en modder laten staat...
succes ermee

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:42

pff wat een vreselijk verkeerde adviezen lees ik hierboven! Meis pb me je probleem even met een duidelijke omschrijving.
En Luckey probeer zelf eens tandpasta op een open wondje, kijken of je dan nog lacht!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:15

dat van die dierenarts snap ik niet helemaal??!? Verward Verward

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:44

irish_lady schreef:
pff wat een vreselijk verkeerde adviezen lees ik hierboven! Meis pb me je probleem even met een duidelijke omschrijving.
En Luckey probeer zelf eens tandpasta op een open wondje, kijken of je dan nog lacht!

Helemaal mee eens!!! Je gaat toch geen tandpasta op wonden smeren!! want dat worden het als je de korstjes eraf krabt.

Wat bij mij goed helpt: wassen met betadine, korstjes erniet afkrabben en insmeren met Sudocreme.
En bij verergering da. Dus waarom doet je DA nix??

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:48

Wat dacht je van een andere DA Verward

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:54

Luckey schreef:
Ik las laatst in het bit dat een dierenarts ze had geadviseerd tandpasta erop te smeren.. En het klinkt misschien niet leuk maar is het niet beter om de sokken eraf te scheren?? Zo kun je er ook beter bij met zalfjes enzo..aangezien tinkers ontzettend veel behang hebben..

dat klopt dat doet stal roelofs ook, met hun fokmerries.
en wat ook goed helpt zijn droogzetters prefalox.
sterkte met de mok.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:04

Avuloxil aan de DA vragen, helpt perfect, bij mijn paard maar ook bij de tinker van mn hoefsmid OK dan! (is eigenlijk voor ontstoken koeien-uiers Bloos kreeg het van mn DA tegen mok!! )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:14

Verplaatst van VvdD naar MD.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 07:49

hoi in de duitse f.s. blad stond ook iemand met een tinker met mok en zij is er van af gekomen met het middel van M.E. Ik heb hierover in de vakantie al gehoord. Dit zijn een soort microorganismen. het mooie ervan is dat het dus ook geen schadelijk middel is. Wil je meer hierover weten kan ik je wel een telefoonnummer geven. een kennis van mij met een tinker gaat het nu ook gebruiken sinds gisteren

babybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:23

Hoi, wassen met groene zeep en daarbij een sponsje gebruiken.
Vervolgens goed drogen met handdoek en een fohn.
Vervolgens zinkzalf erop smeren.
Geen zinkolie of andere creme op basis van vaseline!!!
De wondjes moeten goed drogen en met vaseline-achtige cremetjes houdt je de wondjes vet en drogen ze nooit goed in.
Eventueel dierenarts hydrocortison (hormoonzalf) voor laten schrijven.
Succes

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:35

je gaat er toch geen sokken afknippen??? gewoon cure mok erop smeren, dat is wat lastiger door die sokken maar ik zou ze er zeker niet afknippen!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:39

Zoek even op mok, er zijn al heel veel topics op MD over geschreven. Ook over het wel of geen nut hebben van het knippen van sokken, en hoe je dat evt zo kan doen zonder dat het (erg) opvalt.