kreupel!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XreneetjuhX

kreupel!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 17:32

hoi!

Ik heb een vraagje! Ik verzorg een paard. Een tijdje terug schrok hij ergens van en sprong hij opzij op een stapel losliggende stenen. (dat gebeurde op donderdag geloof ik) zaterdagochtend was hij bij mij in het begin alleen een beetje stijf (wist niet wat er donderdags gebeurd was) later was er niets aan de hand maar die middag liep hij helemaal kreupel in draf. Hij staat nu al 5 a 6 weken op stal met alleen 3x per dag 10 minuten lopen en icepacks om zijn been maar de zwelling is nog steeds niets weg en in draf (in stap heeft hij geen last) loopt hij nog kreupel. Wat kan dit zijn? Hij heeft al eens eerder een peesblessure gehad maar was hiervan hersteld. Ik dacht aan een peesklap (het is trouwens een tinker) kan dit? er zit een bult op zijn been (is verder niet rood ofzo) ongeveer 5 cm boven zijn koot, op de pijp. Weet iemand wat dit evt kan zijn?
kusjes

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:39

ten eerste zou ik er een dierenarts bij halen..

ik bedoel je zegt zelf dat hij nu al 5 a 6 weken kreupel loopt.
nou zie ik ook dat het niet jouw paard is maar ik zal tog met die eigenaar gaan praten.

en een peesblessure kan altijd terug komen.
ik weet niet wat een peeklap is maar ik zou iig een DA erbij halen...

suc6

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:01

Ik had er allang al een DA bij gehaald. 5-6 weken kreupel is wel errug lang.
Maar een bultje kan inderdaad wijzen op een peesblessure, maar om uit te wijzen hoe en wat moet je de DA laten komen en laten scannen.
Dan kan je een therapie daarop instellen en weet je tenminste zeker wat je paardje heeft.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 07:45

Tja, ben het met de anderen eens. Zou er toch echt een dierenarts bij halen. Hij is nu al heel lang kreupel, dus lijkt het me wijs om een goede diagnose te stellen, zodat je weet wat er is en hoe je dit moet behandelen. Een bult: is dit hard of zacht op de pees of niet? Als het op het bot zit, kan het bijv. een schiefel zijn.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:38

idd een dierenarts erbij halen. ik denk dat het een peesblessure is.