Tendo Cure van VSM

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tendo Cure van VSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:54

Ik heb een paard met een peesklap, deze was eigenlijk al een heel eind richting herstellend, maar hij zakte in de wei door Ach gut en ben weer van voor af aan met hem. Heb net de dierenarst aan de lijn gehad en hij heeft mij Tendo Cure van VSM voorgeschreven, ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die het gebruikt hebben en wat zij ervan vonden of mensen die het nog steeds gebruiken. Lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:20

Ik heb het mijn paard ook gegeven toen ze een peesbeschadiging had.
In welke mate het echt gewerkt heeft is altijd moeilijk te bepalen. Haar pees is in ieder geval wel heel mooi hersteld.

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:39

Mijn paard heeft Tendo Cure gehad toen haar hele been ontstoken was door een verkeerd gehechte wond. Volgens mij heeft het goed geholpen, vanaf het moment dat ze dat spul kreeg ging ze goed vooruit.

Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:52

Goed om te horen dat hij er wel op vooruit ging sinds gebruik van Tendo Cure, maar het is natuurlijk nooit met 100% zekerheid te zeggen dat het alleen maar was door gebruik van de Tendo, maar goed een goedde schatting maken kan wel. Ik gebruik het dus ook sinds vanavond kijken of het echt effect geeft. I hope so.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:12

Ik heb het ook een tijd gegeven. Maar na drie maanden stappen was er bij mijn paard geen enkele vooruitgang te zien op de scan. Nu heeft ze shockwavetherapie gehad en begint de pees langzaam weer te herstellen. Met de Tendo-Cure ben ik maar gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:14

Mag ik vragen wat die therapie precies inhoudt? Had jou paard ook een peesklap of een andere blessuure? en in welke graad van ergheid had jou paard het?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:21

Mijn paard heeft een gat in de tussenpees en de oppervlakkige buigpees is behoorlijk ernstig beschadigd. De veearts gaf mijn paard nog geen vijftig procent kans, en zwaar werk mag ze zowiezo nooit meer doen (springen, zware bodem lopen, krappe wendingen).
De shockwavetherapie is nog vrij nieuw in Nederland en er zijn maar een paar klinieken die zo'n apparaat hebben. Het is een therapie op basis van drukgolven, hoe het precies werkt weten ze nog niet precies. Er zijn wel al hele goede resultaten mee gehaald, bij paarden die eigenlijk al opgegeven zijn (zoals de mijne). Meer info over deze therapie kan je vinden op www.shockwavetherapy.com en als je hier op Bokt zoekt, vind je er ook het een en ander over.
Het is wel erg prijzig, als je er meer over wilt weten moet je me maar even pb-en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:30

Dankje wel voor je uitleg ik zal het morgen eens bestuderen thanx!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:15

ik heb het ook eens voor mijn paard gehad. was alleen iets heel anders wat ze had. was een foute diagnose gesteld, maar de VA had toen echt een Hype dat alle paarden peesproblemen moesten hebben. stonden zeker 5 paarden op de tendo cure. Een aantal hadden idd wat aan de pezen (2) maar kan niet zeggen dat het sneller genezing geeft.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:23

Ik gebruik het ook voor Pablo. Hij heeft een overbelaste peesaanhechting gehad in de ondervoet. Of te wel, officieel is hij nog herstellende omdat hiervoor meestal een vol jaar staat. Ik merk er wel verbetering van, maar dan voornamelijk op zijn algehele spierenstelsel. Pablo kan heel stijf in het begin beginnen en later beter worden. De rhus tox die in de tendo cur zit is juist geschikt voor dit soort problemen. Ik merk duidelijk verbetering na 2 weken met tendocur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:48

Wat goed om te horen Eleonoor! Geeft weer wat hoop. Ik ga goed kijken wat voor reacties ik van mijn paard krijg en of het een positieve genees werking heeft. (het is natuurlijk geen wondermiddel, maar als het goed helpt om de pezen in goedde staat te krijgen, then it's worth trying.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:27

altijd proberen. bij de een werkt het bij de ander niet. als je het niet probeerd weet je het ook niet. baad het niet dan schaad het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:23

ja dat dacht ik dus ook eigenlijk, want het is verder een homeopatisch middel, maar wou graag van anderen hun ervaringen ermee horen, kijken wat zij ervan vonden. Lachen

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:31

ik ben er zeer tevreden over.
heb het weliswaar voor de hond gebruikt maar toch.

HOND : Rottweiler, toen 2 jaar oud.
Blessure : gescheurde kruisbanden en meniscus kapot.
beide achterpoten in 3 weken tijd.
Linksachter geopereerd, kruisband eruit meniscus gepelt. ( geen tendocure)
In 2 weken tijd 6 x terug naar de dierenarts. fistels, ontstekingen etc.

Operatie rechtsachter 6 weken na eerste operatie.
2 dagen voor operatie begonnen met tendo-cure op aanraden van homeopaat.
Operatie geslaagd zelfde operatie.
Na 1 dag liep hij weer en niet kreupel. geen ontstekingen etc.
Heb het nog 4 maand doorgegeven om de overgebleven kruisband sterker te maken, deze moet het werk overnemen van de gescheurde kruisbanden.

3 jaar later, geen kruisband problemen meer gehad, wel arthrose.
Schijnt te komen door een andere stand in de knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:29

Wow dat is wel een goed ding geweest dan, als het zoveel uitgemaakt heeft! [***] krijgt het nu 3 daagjes ben benieuwd wat (of) voor resultaat ik er straksjes van kan zien. Als het al zichtbaar is natuurlijk.