Bolspat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Bolspat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 12:00

Hallo Mede-Bokkers,
ik vroeg me af wat nou precies bolspat inhoud. Mijn 1.5~2 jarige heeft het volgens mij aan beide achterbenen, omdat hij KEIHARD op z'n plaat is gegaan met z'n achterbenen weid. Nu heb ik de vee-arts al benadert, maar die zei dat het vanzelf weg zou trekken omdat hij nog zo jong is. Maar ik ben nu iet's van 6 maanden verder (het is al wel geslonken) maar het is nog steeds niet helemaal weg. De VA kon wel met een spuitje het "gal " eruit halen, en er dan antibiotica indoen. Maar dat was een laatste oplossing zei hij. Ik wil m'n paard van het voorjaar laten castreren, en dan laat ik 'm wel gelijk leeghalen als het dan nog niet weg is.
Maar wat houd bolspat precies in, en hoe kunnen paarden het krijgen?

Groetjes Manon.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:40

hoi,
Kijk even op www.hoofcare.nl daar kan je veel vinden over dit soort dingen.
groetjes

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:20

ik denk eerder dat het ocd is. Ik zou maar gauw foto's laten maken om te kijken wat er precies aan de hand is. Bolspat heeft de zelfde symptomen als OCd in de sprong.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 23:24

thnx, ik zal er naar laten kijken, en wat nou ALS het echt OCD is, wat dan?
kan ik m dan afschrijven?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:24

in de meeste gevallen kan je gewoon opereren. of er moet echt super veel ocd zitten. OCD is loszittende stukjes bot. je kan dat eigenlijk beter hebben als spat. ik heb het bij de van mij gehad heb haar laten opereren en ze is nu weer schoon. ik weet niet meer wat zo'n operatie kost, maar zou eerst de foto's afwachten.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:38

mijn paard had dezelde simtomen en had dus echt wel OCD tewijl mij altijd verteld was dat hij dus ook bolspat had.
Mij heeft het bijna 3000 euro gekost aan operaties en hij is nu 4 maanden verder en nog niet hersteld (hij had het aan beide sprongewichten)
ook kan er als het te lang gezeten heeft zoals bij mijn paard 8 jaar dus artrose opterden dus wees er echt snel bij nu er nog hoop is

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 22:16

ja, ik keek vamiddag, en het was eigenlijk niet dik meer, ik voelde alleen nog wel dat het zacht was, dus dat er nog beetje vocht in zat.
Maar de VA komt binnekort om mn andere knollie te enten, dan laat ik m gelijk kijken.
thnx voor de tips.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:19

Dit wist ik helemaal niet,ahh arme Nadim ,hoop dat t allemaal goed komt .
Veel sterkte ermee Vriendjes zijn?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:01

Spat (in welke vorm dan ook) kom bij jonge aarden(onder de 4 jaar) eugenlijkmar weinig voor. Het kan natuurlijk maar is niet waarschiojnlijk.
Daranaast is het ook hel erg onwaarschijnlijk dat iemand vanchter zijn PC kan diet of er een OCD zit. Als je paard is gevallen is een kenuzing of verrekking het meest waarschijnlijk. Helaas kan je op een forum niet in een been van en paard kijken daarom vind ik het goed dat je de DA ernaar laat kijken. Ik hoop voor je dat het meevalt en dat het allemaal were goed komt.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 23:14

't is Nadiem Knipoog Ik dacht eerst ook dat het Nadim was, maar dat bleek dus niet zo te zijn :S
Maar zoals ik al zei, ik denk dat het wel overgaat, maar ik laat wel nog de VA ernaar kijken.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:48

@ Riant natuurlijk kunnen wij dat niet zien, maar we proberen haar te vertellen wat het eventueel kan zijn. met een val kan ook OCD onstaan.
Ik heb nog even nagevraagd hoe duur een eventuele operatie (aan 2 spronggewrichten) zou zijn bij die van mij was dat 1000 euro. in de kliniek de Lingehoeve. Laat je het ons weten wat het uiteindelijk is of juist dat het niks was.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 07:35

Ik zal proberen de VA te laten komen vóór de kerstvakantie (als dat niet lukt, word het na de kerstvakantie. ik zit nl in Amerika met de kerst Haha!)
maar ik houd jullie op de hoogte Lachen

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:59

oke succes met je paardje.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:32

bij de lingehoeve is mijn paard ook geopereerd 2 opersties eerst 2 benen darna nog een keer 1 keen kwam ik rond de 3000 euro uit terwijl anders was afgesproken.
De tweede keer dat mijn paard geopereerd moest worden was hun schuld ze hadden niet eens foto's gemaak voor hij geopereerd werd.
Na afloop werden wel foto's gemaakt en bleek dat er in 1 spronggewicht nog 1 stukje zat wat er nog uit moest de DA zei dat het hun fout was en ik geen rekening daar van zou krijgen.
Een maal paard weer thuis 4 weken later een rekening van bijna 700 euro
die ik WEL moest betalen anders zouden ze de rechtbank en die zooi inschakelen dus heb ik 2 operaties betaal terwijl er maar 1 was afgesproken.
Dus als je naar de lingehoeve gaat bespreek alles hhhhhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeellllllllllllllllll erg goed

succes er mee.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:45

als ik jouw was was ik er dus wel echt achteraan gegaan. dat kan niet. Afspraak is afspraak. ik en mijn vriendin hebben juist super ervaringen met hun.