Rondje educatie "Rugproblemen bij het paard"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 11:00

KNHS schreef:

Als een paard last van zijn rug heeft, werkt dat in veel dingen door. Rugproblemen vertalen zich vaak in verzet, onregelmatigheid in de gangen, een minder goede bespiering en een kwetsbare wervelkolom. Kunnen rugproblemen worden voorkomen, hoe herkent u ze en wat is eraan te doen?

Op 2 december 2004 komt docente en fysiotherapeute Solange Schrijer naar het KNHS-centrum in Wanroij voor haar lezing over rugproblemen bij het paard. Ze geeft praktische adviezen over het voorkomen van rugproblemen tijdens de training en bespreekt de relatie tussen kreupelheid, rugproblemen en bepaalde trainingsmethoden.

Het Virbac Equimax Rondje Instructie “Rugproblemen bij het paard” is op 2 december a.s. op het KNHS-centrum, Zoetendaal 6 in Wanroij. De clinic begint om 19:30 uur en de toegang is € 12,-. Aanmelden kan bij de KNHS, afdeling Accommodaties, postbus 3040, 3850 CA in Ermelo, fax 0577-401725 of per e-mail: accommodaties@knhs.nl

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:17

Gaat er iemand van Bokt toevallig hierheen?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:26

erg interessant maar té ver weg helaas! Scheve mond

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:32

Ik vindt Solange geweldig!
Maar ook voor mij te ver weg helaas.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:00

Ik ga as. donderdag.
Mijn vriend heeft een auto van de baas en kan onbeperkt rijden, dus het is mij het ritje wel waard. Het lijkt me zeer leerzaam !

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:46

laat even weten hoe het was!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:50

Jij moet er zeker ook rijden Jacobien? Helaas is het gewoon tever weg voor mij. Maar er liggen nog plannen met Solange zo'n clinic meer in de buurt van Rotterdam te houden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:02

Ik hoop dat het gaat lukken, dan ben ik morgenavond aanwezig. Maar dan moet het wel lukken met het vervoer... Scheve mond

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 21:38

er hebben zich al heel veel mensen aangemeld, je ziet dat het meer gaat leven onder het paardenvolk. mensen gaan meer nadenken over het paard en zijn bewegingen, dat is een goede zaak. zodat mensen eerder zelf aan kunnen voelen of zien wanneer een paard last heeft van zijn rug. en dat het niet altijd het einde hoeft te zijn mits je je paard op een goede manier gaat rijden!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:23

jacobien"]
[quote="KNHS schreef:

Als een paard last van zijn rug heeft, werkt dat in veel dingen door. Rugproblemen vertalen zich vaak in verzet, onregelmatigheid in de gangen, een minder goede bespiering en een kwetsbare wervelkolom. Kunnen rugproblemen worden voorkomen, hoe herkent u ze en wat is eraan te doen?

Op 2 december 2004 komt docente en fysiotherapeute Solange Schrijer naar het KNHS-centrum in Wanroij voor haar lezing over rugproblemen bij het paard. Ze geeft praktische adviezen over het voorkomen van rugproblemen tijdens de training en bespreekt de relatie tussen kreupelheid, rugproblemen en bepaalde trainingsmethoden.

Het Virbac Equimax Rondje Instructie “Rugproblemen bij het paard” is op 2 december a.s. op het KNHS-centrum, Zoetendaal 6 in Wanroij. De clinic begint om 19:30 uur en de toegang is € 12,-. Aanmelden kan bij de KNHS, afdeling Accommodaties, postbus 3040, 3850 CA in Ermelo, fax 0577-401725 of per e-mail: accommodaties@knhs.nl
[/quote]

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:59

Ik ben eind oktober in ermelo geweest. Was erg intressant.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:35

had de kaarten al liggen.................kwam helaas iets tussen.
ben zeer benieuwd naar de reacties.
Volgend jaar zal er wel weer 1 zijn hoop ik.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:25

Het was zeer zeker leerzaam. Veel dingen wat ze zei klonken in mijn oren niet meer dan logisch. Ze liet bv. een videoband zien en bij de eerste passen wat het paard deed kon je al zien dat het diertje pijn had.
Maar het zet je weer aan het denken en het is zeker leerzaam !
Ook omdat er een stuk praktijkvoorbeeld bij zat kon je de theorie een beetje proberen toe te passen op wat je voor zag rijden. Goed kijken naar elk fragment van het paard en hoe daar de beweging is.

Het was een superclinic OK dan!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:13

zou iemand van jullie eens willen kijken op mijn topic: medisch: help ons! ik ben echt ten einde raad!'. mijn paard heeft ook iets in de nek/ hals/ rug. misschien herkent iemand van jullie iets in mijn verhaal???