Veulen van 5 maanden gaskoliek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyAngel

Veulen van 5 maanden gaskoliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 10:37

Heyy..
Lady mijn welsh k veulen van 5 maanden heeft gister gaskoliek gehad Verdrietig
Dat ik thuis kwam hinnekte ze gewoon nog naar me zoals altijd, maar later die middag lag ze al in de bak, doet ze wel vaker dus zocht er niks achter, om 6uur heb ik haar en dr vriendje naar binne gehaald, ze deed heel normaal niks aan de hand. Toen ze eenmaal binnen in de bak stond deed ze heel vreemd met dr voorbeen, ze sloeg er mee naar voren net of ze pijn had, ze ging in een hoek staan en ging daar heel zielig liggen
Eten wou ze niet dus toch maar de DA gebeld, moest er een half uur mee stappen en tempraturen. Terug in stal maar nog geen verbetering nu wou ze ook gaan rollen, dus DA langsgeweest, blijkt ze gaskoliek te hebben. Verdrietig

Kan van alles gekomen zijn, beetje slobber dat ze zondag gehad heeft, blaadjes die ze gegeten heeft buiten in de bak, of omdat ze gister voor het eerst hele dag buiten heeft gestaan (hiervoor alleen halve dagen)

Hebben jullie ervaring met veulens die dat ook gehad hebben?
Want vindt het zelf wel erg jong voor nu al koliek.

Grtjes Nathalie

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:01

Mijn veulen heeft al 3 keer koliek gehad.
Echt leuk is het niet en de oorzaak is ook nog steeds niet bekend.
Ik heb dus ook al 3 keer de da erbij gehad. En de laatste keer was het 2 dagen achter elkaar. gatsie dus.
Bij elke keer heeft ze een spuit gehad en ging het daarna weer beter.
Bij de volgende keer laat ik bloed afnemen, kijken of dat eventueel iets oplevert.
Maar tot nu toe gaat het goed (dus laten we hopen dat het zo blijft).

Sappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:57

Toen ik Spirit net had (hij was toen 10 maanden) heeft hij ook koliek gehad. Hij is toen van gras overgegaan naar hooi en toen is de boel een beetje verstopt. Meerdere keren DA erbij geweest. Ik heb hem toen gekookte lijnzaad gegeven en sindsdien gaat het goed. succes ermee!