Niet eten door medicijnen....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alayda

Niet eten door medicijnen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 10:22

Wieweet wat echt lekker is voor paarden...??
Mijn paardje moet 2weken aan de antibiotica(=een poeder) en nog 2 anderen medicijnen.... Muesli vind ze heerlijk dus ik meng het spul hiermee. Het probleem is dat ze het dus echt niet eet.....
Ik heb al honingwater er doorheen gedaan, een manderijntje uitgeperst..... maar ze eet het gewoon echt niet op!!!:n

Wie kent dit, en heeft een oplossing waardoor ze het wel gaat eten....
(ik ga er vanavond geraspte appel doorheen doen, misschien dat dit werkt, maar ben bang van niet...)

Alvast bedankt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:04

boterham insmeren met appelmoes, poeder erop, nog een laag appelmoes, boterham dubbelvouwen en voeren.

Lege wormenkuurspuit goed schoonmaken met heet water, mengsel van appelmoes en je medicijnen er in doen en dan rechtstreeks in de mond spuiten.

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:31

Bedankt voor de tips!!!
Ik ga vanavond beginnen met de boterham!! Knipoog
Hopelijk eet ze het!!!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:30

Jolynn eet haar antibiotica alleen als ik het vocgtig maak en met wat peentjes vermeng, eventueel nog wat zemelen erbij!

Succes! OK dan!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:16

Je kan een grote spuit halen bij de apotheek met een grotere opening zeg maar. Dan maak je een papje van bijv. appelmoes met de antibiotica erdoorheen en spuit het dan in zijn mond net als een wormenkuur. Soms vinden ze het dan nog te vies en helpt bijv. alleen babyvoeding-fruithapje.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:22

Je weet denk wel dat Taran ook zo'n kieskeur is.
Zelf heb ik Taran ook een tijdje iets moeten geven. En dat heb ik gewoon met een spuit in zijn mond gespoten elke dag. Net als een wormenkuur. Ik kreeg daar ook een spuitje bij om te doseren, maar die zijn ook wel et koop. Je moet wel een flink grote hebben dan.

Mijn pony houd ook niet van slobber achtige dingen. Maar als ze dat wel lust zul je dat kunnen proberen. Ik maakte weleens wat met stukjes wortel, appel, bix en muesli, en hij was er helemaal gek van. Maar je kunt ook gewoon slobber nemen (zemelen, of kant en klare bv) en het daar doorheen proberen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:42

mijn merrieveulen Flicka moest ook een tijdje antibiotica hebben. de DA adviseerde een boterham met stroop, en dan het poeder daarop doen. ik vond alle dat er teveel suiker in stroop zit, dus heb ik de boterham een beetje nat gemaakt, en daarna het peoder erop gedaan. als je het dan uitsmeert met je vinger blijft het poeder mooi plakken. ze at het zo op, ging prima. als hij het echt niet wil is de spuitoplossing idd het beste. als je zeker wil zijn dat hij het niet weer uitspuugt, kan je er direct een handje voer achteraan geven. succes!!!

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:29

Kyona schreef:
Je kan een grote spuit halen bij de apotheek met een grotere opening zeg maar. Dan maak je een papje van bijv. appelmoes met de antibiotica erdoorheen en spuit het dan in zijn mond net als een wormenkuur. Soms vinden ze het dan nog te vies en helpt bijv. alleen babyvoeding-fruithapje.

doe ik ook altijd, alleen doe ik dan ipv appelmoes , het mengen met water!
is gemakkelijker, omdat appelmoes toch wat te dik is voor een spuit!!
en geeft een behoorlijke plaktroep!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:24

Dat had de mijne ook, die had antibiotica gekregen na haar miskraam...

appelmoes, geplette banaan, kruiden muesli's, honing, suikerwater e.d. maakten dat ze het goed at.
Verder kan je het idd ook in een grote spuit (zonder naald natuurlijk Clown ) doen en mengen met de appelmoes oid.

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:02

Kyona schreef:

Heb ik ook gedaan, alleen mijn zeer kieskeurige (verzorg)paard toendertijd moest ook niets van appelmoes weten.
Dat heb ik toen vervangen door bruine bastaardsuiker en toen ging het er wel in, hij vond het zelfs lekker!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:21

Via een spuit werkt fijn. Dat weet je zeker dat ze alle medicijnen binnenkrijgen. Als je het door het voer geeft en ze eten het slecht, dan krijgt je paard én geen medicijnen binnen én zijn eten niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:27

Ga met Tenfold mee, als je paard medicijnen hebben moet, kun je maar beter zeker zijn dat hij het binnen krijgt. Ik heb geen problemen met de spuit (en mijn paarden gelukkig ook niet)

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:21

Ik maak eerst zemelen nat, poedertje erop en mengen maar. Dan nog is het gewone krachtvoer erdoor mengen en ze merken er niks van Knipoog