Starsky is de afgelopen 4 weken zoet geweest met allerlei medicijnen vanwege zijn bronchitis. Hij is nu ook geschoren, zodat hij wat meer conditie weer kan opbouwen (met die dikke vacht zweette hij al zo snel!). Nu heb ik hem eens goed bekeken en viel mij op dat ie een grote spier aan beide kanten heeft zitten en nu heb ik begrepen dat dat 'dubbelslag' is. Kan dit nog over gaan? De dierenarts is vorige week voor de laatste keer geweest. We mogen nu stoppen met de medicijnen, maar hij vond dat zijn longen erg zwak waren en dat ie flink conditie moet gaan opbouwen...
Okay, dank je. Maar Star is bijna van zijn medicijnen af. Heeft nu nog alleen antibiotica. Daarom vind ik het zo vreemd.
ellepel
Geplaatst: 01-12-04 12:23
moeilijk.. ik heb vroeger altijd geleerd dat een paard met een dubbelslag "dampig" was... en dat dat niet overging. een paard waarbij je dat zag werd ook aangeraden niet te kopen.
maar ik weet t eigenlijk niet, het is wel zo dat op het moment dat je dat ziet, het paard behoorlijk moeite heeft met vrijuit ademen. ik zou idd wel rusitg conditie gaan opbouwen.
maar of t overgaat? echt geen flauw idee..
Morrie
Geplaatst: 01-12-04 12:46
wij hadden een paard voor de huifkar die regelmatig met een dubbelslag stond, dampig was hij beslist niet!
Mijn eigen paard heb ik 1 keer met een dubbelslag zien staan, toen was ie op hol geweest en had zich helemaal over de kop gelopen, verder nooit meer gezien.
Ik denk dus dat het iets is dat incidenteel voorkomt, bij de één vaker dan bij de ander, bij sommige helemaal nooit
LindaM
Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-04 13:29
Klopt! ik heb het vroeger bij Star weleens gezien als hij opgefokt was dat hij zich spant zeg maar. Maar nu heeft ie het ook als ik hem zo van Star afhaal. De dierenarts zei al dat zijn longen een flinke klap hebben opgelopen en dat zijn ademhaling te zwakjes gaat. Daarom moest ik van hem beginnen met conditie opbouwen. Hij stapt een uur per dag in de stapmolen en daarnaast werk ik een half uur met hem aan de longeerlijn of los met stap, draf en af en toe galopje. veel stap tussendoor, dus hij hoeft nog niet echt in te spannen...
Ecudes
Geplaatst: 01-12-04 17:42
Ik ben vandaag weer bij Eef geweest (uiteraard ) en vandaag was het opeens weer weg. Gisteren had ze het inderdaad ook gewoon op stal. Wij zijn nu aan het eind van onze 2 weken slijmverdunner. Helaas hoest ze nog wel, dus morgen komt de veearts alweer.
Ecudes
Geplaatst: 02-12-04 20:33
Nog even voor jou een update van mijn situatie met mijn veearts:
Ze is vandaag dus geweest en zei dat dat zware geluid bij het ademhalen in mijn geval heel gewoon is en dat t niets is om me zorgen over te maken. Vandaag was het trouwens helemaal weg, zelfs toen ze gigantisch aan het bokken was toen ik ze buiten zette... (doet ze normaal bijna nooit! )
(Eef krijgt trouwens nog zwaardere slijmverdunner nu en antibiotica)