korsten afkrabben??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

santos

korsten afkrabben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 23:15

Mijn paard heeft schurft gehad op zijn re voorbeen, net onder de kogel. Dit is behandeld en hij heeft er geen last meer van. Alleen is het nu 5 weken geleden en het zit nog vol korsten(oude ) Ik houd helemaal niet van korsten pulken, zouden ze er vanzelf ooit afvallen? Ik schurk wel af en toe met een borsteltje erover, maar dit helpt niet veel. Iemand hier ervaring mee???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:17

Is het echt schurft? Of is het mok geweest? Ik zou de korsten weghalen, zodat je zeker weet dat de huid eronder heel is, en dat ook alle infectiehaarden weg zijn. En als het weghalen met de borstel niet lukt zou ik het iid met de handen doen.
En al je borstels even ontsmetten....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 07:27

smeer wat zalf op de korsten, laat dit een tijdje zitten.
dan worden ze zacht en kun je ze er zo afhalen. zorg ervoor dat t niet gaat bloeden, dan krijg je littekens en kans op een nieuwe besmetting.

wizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:02

lauw water met een beetje betadine shampo gebruiken dan worden de korsten week en pulk je ze er zo af.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:23

Ik ben ook niet zo voor om korstjes weg te pulken. Daardoor maak je vaak ook weer wondjes.
En net wat Cassidy zegt is het geen mok??
Wat ik graag op korstjes smeer, mn voor mok is sudo-creme. Helpt super en de korstjes gaan er dan vanzelf af, zonder dat je wondjes krijgt.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 23:38

De veearts dacht aan schurft en daar is ie voor behandeld en de klachten zijn over. Dus ik ga ervan uit dat het schurft was.
Ik zal inderdaad extra met betadine gaan wassen, want ik houd niet van korssten krabben. Ook niet bij mezelf. Ik ben er geloof ik wat vies van.
bedankt voor de reacties.