ik heb al gezocht in oude onderwerpen ,maar kan er eigenlijk niet wat duidelijks over vinden.
mijn pony heeft zo af en toe na het rijden, dit kan na tien minuten werk zijn,maar ook pas na een uurtje zijn maar dan heeft hij dus wit snot uit zijn neus. gewoon een dikke sliert wit snot.
de ene keer is het links, de keer daarna is het rechts. ik heb het in een paar weken tijd nu drie keer bij hem gezien. hij is absoluut niet verkouden, hoest niet of wat dan ook.
maar is het nou goed? gewoon slijm wat loskomt? of zou er dan later toch een verkoudheid achter weg kunnen komen?
heb dit nooit bij hem gezien dus vond het wat raar. oh ja: hij staat gewoon buiten, snachts op stal op stro.....
M3isSi3j
Geplaatst: 30-11-04 16:32
misschien toch een beetje kou gevat.. zolang het wit of doorzichtig is is het geen drama.. hou het wel in de gaten want zodra het gaat stinken of erbij gaat hoesten moet je ff je DA bellen voor een antibioticakuurtje..
Sim
Geplaatst: 30-11-04 16:45
Dit heeft mijn paard een paar weken geleden ook gehad. Alleen had zij het ook als ze gewoon op stal stond. Ik heb de training aangepast (licht werk en buitenritjes) in- en uitstappen met zweetdeken op en dagelijks getemperatuurd om te zien of die normaal was/bleef. Na een weekje was het over.
Cassidy
Geplaatst: 30-11-04 16:47
Wit snot is niet erg, dat heeft mijn paard al de afgelopen 6 jaar na het rijden, en die is kerngezond. Het is pas een probleem als het geel of groen wordt.
Sim
Geplaatst: 30-11-04 16:56
Maar aan die van mij merkte ik wel dat ze niet helemaal fit was, dus daarom had ik de training aangepast. (of het door het snot kwam weet ik niet zeker natuurlijk). Maar na die week ging ze weer als een speer. Maarre Cassidy, bedoel je dan echt wit snot of gewoon het doorzichtige neusuitvloeisel?
zwartepaerd
Geplaatst: 30-11-04 19:17
Mijn paard heeft dit ook sinds twee jaar. Vooral als het wat kouder word komt er na het rijden wit snot los. Zolang het niet geel of groen wordt en zolang hij niet hoest hoef je je niet ongerust te maken.
spokie79
Geplaatst: 30-11-04 19:55
Als het wit is, is het niet erg. Kijk maar naar jezelf als je in de zomer buiten hardloopt of in de winter. Ik krijg dan altijd een loopneus (klinkt niet al te fris, weet ik). Dat is volgens mij gewoon de reactie van het neusslijmvlies op de kou. Het neusslijmvlies moet de lucht verwarmen. Als de lucht koud is wordt waarschijnlijk het slijmvlies ook actiever en krijg je meer slijm.
ellepel
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-04 20:38
bij de mijne is het dus echt spierwit.
en het verhaal van spokie79 lijkt me eigenlijk best heel logisch.. thanks!
Cassidy
Geplaatst: 30-11-04 23:15
Simmie schreef:
Maarre Cassidy, bedoel je dan echt wit snot of gewoon het doorzichtige neusuitvloeisel?
Het is wit neusuitvloeisel, in de hoeveelheden die normaal doorzichtig zouden zijn.
Sosha
Geplaatst: 01-12-04 09:33
Ik had ook altijd begrepen dat zolang het echt wit is en niet "taai", dat het normaal is. Alleen als het erg grote hoeveelheden zijn, zou ik voor de zekerheid ff bij de DA informeren.
cinv
Geplaatst: 03-12-04 11:10
Mijn hengst heeft dat ook als ik gereden heb of gelongeerd. Ik heb de DA laten komen en die zei dat het niets was, is normaal met de koud en heb niets moeten geven.
lizjuhh
Geplaatst: 03-12-04 11:33
hey die bij ons op stal had een paar weekies terug ook van dat snot/slijm achtige spul uit zn mond/neus bungelen bij het rijden... het is weer overgegaan! Ik krijg ook altidj een loopneus als het koud is dus ikd acht van ach dat zal bij hun ook wel kunnen ghgh
HummerTime
Geplaatst: 03-12-04 23:49
Die van mij had dat ook. Ze hoesste niet!!! Bleek toch lichte bronchitis. Kuurtje van DA en paard ff op zaagsel doet wonderen.
tam20
Geplaatst: 04-12-04 01:18
Mijn paardje heeft dit ook al zolang ik haar heb, zoals eerder gezegd, wit of doorzichtig snot is niets ergs, zou me daar niet al teveel zorgen over maken.
Maaike22
Geplaatst: 04-12-04 10:55
Mijn paarden hebben dit ook wel es, en nu met die kou wat vaker. Maar denk dan idd ook aan mezelf, heb zelf nu ook vaker een loopneus. Zou me er niet teveel zorgen over maken en als de kleur verandert dan de da bellen
marjoke
Geplaatst: 04-12-04 18:44
die van mij heeft het ook!! ze heeft het al van in het begin dat ik ze had maar heb me er nooit echt zorgen over gemaakt. ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het is. maar mij oaardje is kern gezond dus ik denk niet dat het veel kwaad kan hoor maar idd opletten als het geel of groen wordt...