(bloed) wormen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

(bloed) wormen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 13:08

we hebben onze paarden net ondwormt, en vandaag blijkt dus dat ze iniedergeval horzel laven (van die dikke) hebben, en ook dunnen rode (volgens mij dus bloed wormen)
Verdrietig ik wil nu dus de dierenarts gaan bellen wat er nu moet gaan gebeuren...
maar hebben jullie mischien nog advies?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:13

Heb er zelf gelukkig nooit mee te maken gehad. Ik zou gewoon snel de DA bellen en kijken wat hij je kan adviseren. Beterschap ermee! Ach gut

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:21

Begrijp ik goed dat je die wormen in de ontlasting hebt gevonden?
Dat betekent dat ze iig dood zijn.
Mij lijkt het dan om gewoon de volgende keer te ontwormen met een middel tegen de horzellarven en de lintworm. (iets duurdere pasta), als je dat nog niet gedasn hebt dan.

Mijn ontwormschema: 4x per jaar: 3x met een goedkopere pasta tegen spoel/darmwormen en 1x per jaar (dec./jan.) met een duurdere pasta tegen lintworm en horzellarven.
Elke wormkuurfabrikant zal dit tegenspreken, maar het werkt goed. Ik heb iig geen problemen ermee.

Mocht je je toch teveel zorgen maken bel je gewoon voor de zekerheid de DA.

Suc6! En laat even weten hoe het afgelopen is.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 13:31

de dieren arts zij ook over 4 weken opnieuw ondwormen.
pffieuw

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:30

Ik ontworm zelfs 6 maal per jaar. 2 keer met equimax (zit alles in, wel een dure kuur) in mei en in november en tussendoor met verschillende goedkopere kuren.

Ik hoop dat het geen blijvende schade oplevert voor jullie paardjes Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:06

lees deze topic eens goed door draaakje, het zal ontzettend meevallen. vooral de laatste 2 pagina's zijn interessant. een belgische bijna-DA geeft wat uitleg over de wormen. Gammon heeft bloedwormen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:08

bedankt

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:55

die kleine rode wormpjes in de mest zijn kleine stronglyden. de meeste wormenkuren werken hiertegen. wormen hoeven niet per sé dood te zijn als ze eruit komen, als je paard er vrij veel heeft worden ze ook meegespoeld. hoe vaak ontworm je? 6x per jaar is wel ongeveer het minimum vind ik. ik zou eerst nog een kuurtje geven, een andere dan die je eerst hebt gebruikt, ongeveer twee weken na de vorige. als er dan niks meer uitkomt, zit je goed. anders toch even de DA bellen.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:25

Ik heb enkele jaren geleden na de ontworming ook (soms) bewegende wormen in de mest gevonden. Ik moest van DA 3 dagen achterelkaar ontwormen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:59

3 dagen achter elkaar???? wow! gelukkig was dat bij de mijne nog niet nodig...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 18:19

nee, ze worden goed ondwormt, ze krijgen nu gewoon straks nog een keur, en dan moeten ze er vanaf zijn. (ik was weer eens wat overbezorgt)