Struikelen > door haar knie gaan bij shet?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Struikelen > door haar knie gaan bij shet?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:55

Weten jullie trouwens wat dit is > Fly die struikeld heel vaak met een been maar enkel n stap. Draf en galop is geen probleem. Het lijkt alsof ze er geen pijn aan heeft maar ja dat weet je niet. Het ziet er iig niet gezond uit. Zelf dacht ik dat het ook wel opslot schiet, maar volgens mij is dat toch weer iets anders. Ze doet het ook niet om de pas ofzo maar per uur hooguit een keer of 2 of 3 keer. Ik zat al te denken Da er bij te halen maar ja wie weet doet ze het dan niet en dan moet z'n man een heel uur mee om te kijken OF ze struikelt wat soms niet eens het geval is. Nou las ik wel dat knieproblemen vaker voorkomen bij shets maar wat ken je eraan doen? Ze heeft dit altijd al gehad.

lamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:15

Hallo
Dit verhaal komt mij bekent voor,alleen ik heb een KWPN er .
Wij hebben het laten uitzoeken,en er kwam uit dat hij de beide voorbenen overbelast had.
De diepe buigpees.
Na 7 weken rust, nu goed trainen en zorgen dat hij meer op het achterbeen loopt.
Dat was waarschijnlijk de oorzaak dat hij erg op de voorhand loopt.
Misschien heb je er wat aan.
Monique

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 19:57

Bedankt wat jij zegt kan heel goed kloppen. Ik zal kijken of het beter gaat als ze rustig aan doet

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:58

Niemand nog een idee?

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:50

Misschien sloft ze heel erg?! Op de manege (dat is natuurlijk heel anders dan privépaardjes) is ook een paard dat struikelt als je hem niet goed doorlaat lopen. Als je een beetje in een sukkeldrafje draaft gaat hij af en toe door z'n knieën, maar als je hem actief houdt dan is er niks aan de hand. Het kan zijn dat het gewoon lui-heid van het paardje is en dat 'ie gewoon uit pure gemak een beetje sloft als hij stapt. En tsja...als je je benen niet goed optilt heb je nou eenmaal sneller kans om te struikelen!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 20:55

Nou ze is heel voorwaarts in draf en in galop, maar in stap juist niet en ze struikeld enkel in stap. Dat wat jij zegt zou dan ook heel goed kunnen! Aan de longe struikeld ze ook niet want dan houd ik haar actief, maar ja als er iemand opzit niet altijd.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:28

oke...misschien is het dus dat! in de stap moet je dus proberen haar wat actiever te houden...
Ik weet alleen niet wat je moet doen als je gewoon rustig uit wilt stappen,..
Ik heb ook een probleempje bij mij verzorgshet... sinds zondag gaat ze rollen terwijl ik rijd! Erg raar...ze zakt opeens door d'r kniën en dan gaat ze rollen terwijl ik gewoon aan het rijden ben! Verward
Ik vraag me af of dit ondeugd is of een medisch probleem is.
Ik start er wel een nieuw topic over binnenkort.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:28

oke...misschien is het dus dat! in de stap moet je dus proberen haar wat actiever te houden...
Ik weet alleen niet wat je moet doen als je gewoon rustig uit wilt stappen,..
Ik heb ook een probleempje bij mij verzorgshet... sinds zondag gaat ze rollen terwijl ik rijd! Erg raar...ze zakt opeens door d'r kniën en dan gaat ze rollen terwijl ik gewoon aan het rijden ben! Verward
Ik vraag me af of dit ondeugd is of een medisch probleem is.
Ik start er wel een nieuw topic over binnenkort.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 21:43

Het kan koliek zijn, maar dat zie je snel genoeg.
Anders denk ik dat het een vorm van staken is wel vreemd.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:05

ik denk ook dat je haar actiever moet houden, ik denk niet aan een medische questie. bil struikelt ook wel eens, maar di etilt gewoon zn benen niet op, ! Knipoog

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 16:16

Ja ik hoop dat het niet medisch is maar je hoort dat knieproblemen toch vaker voorkomen bij shets, zodoende.