buikpijn?? of merrie kwaaltje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

buikpijn?? of merrie kwaaltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 16:17

royena doet zins kort vervelend met het aansingelen, vroeger had ze dit ook maar van de zomer was dit afgelopen, hier over heb ik laatst ook een topic gestart.
Rug klachten lijkt ze niet te hebben, als ik zonder zadel rijd of alleen het zadel er op leg is er nix aan de hand, het is echt het aansingelen.
Nu is het wel zo dat je niet aan haar uiers mag komen, dat is altijd al zo geweest, merrie trekje volgens iedereen...
maar nu kwam ik (nu ik er meer op ben gaan letten) er ook achter dat het echt haar buik is, waar ze zo boos doet.
Is dit nou iets om me zorgen over te gaan maken? of gewoon een merrie eigenschap Verward wand veel merrie's schijnen dit te doen Scheve mond
Verder eet ze goed (na mijn weten haha wand het is nog steeds een schrokkop. Tong uitsteken)
ze krijgt wel minder beweging en geen gras meer maar hooi.
(mischien nuttige info )

weten jullie wat dit is of kan zijn?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:16

ik snap niet echt wat je bedoeld...maar beauty vind het ook niet fijn om aangesingeld te worden! de meestte paarden vinden het wel vreselijk..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:41

Reageert ze ook als je haar buik poetst? Of is het alleen de uiers en het aansingelen? Als ze verder ook reageert kan het best dat ze last van haar buik heeft. Met aansingelen heb je wel vaker dat als ze niet in het land staan dat ze bijv. dan wat zuurder daarop reageren.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:16

het is bij het aansingelen en rondom haar uiers en als je zeg maar het achterste stuk (tja hoe moet je dat zeggen Tong uitsteken) borstelt of aait.
Haha! hopelijk is het zo wat duidelijker

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:57

Lady is ook erg chago met aansingelen. Heel boos kijken, d'r benen opstillen en proberen te trappen (voordat ze het probeert heeft ze vaak al een dreiging gehad van mij": "Waag het" of "' Zou het niet doen"En dan is het ook gewoon over)..vooral de buikzonde idd.
Tegen mij werd gezegd dat het echt een merrie-kwaaltje is...maar er zijn ook merries die daar helemaal geen last van hebben .

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:35

het is geen merriekwaaltje. merries laten nou eenmaal sneller van zich horen en zijn sneller chagrijnig dan ruinen of hengsten. singel je niet te strak aan? als je zadel goed past hoef je de singel niet zo strak te trekken. rustig aansingelen (gaatje voor gaatje) kan helpen, maar een singel met elastiek is het fijnste, ook tijdens het rijden. het kan ook zijn dat ze last heeft van de buikspieren, die worden tijdens het rijden intensiever gebruikt dan de meeste mensen denken.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 09:36

hey merrie veulen, tja wat is te strak aan singelen? gewoon zo dat het zadel niet schuift, ik singel altijd gaatje voor gaatje aan omdat ze vroeger ook boos deed onder het aansingelen (vorige winters) 's zomers is het duss over.
Ik zal kijken of het helpt om een elastiese singel om te doen, maar schuift dat dan niet?
heb dr nl nog geen ervaringen mee Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:34

elastische singel schuift niet als je zadel goed past. ik singel altijd zo aan dat ik de singel nog zo'n 10!!!! cm van de zijkant van de buik kan trekken. ik heb er noit last mee, zelfs niet in rengalop oid.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:06

oke, dan ga ik dat proberen.
tanx voor de tips

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:11

ik heb met mijn merrie het zelfde probleem....dacht ook dat ze buikpijn had. heb gewwon de DA laten komen, ze is van binnen helemaal opgevoeld en er is niet te vinden...dus gewoon een gedragsprobleem. heel allert op zijn dus want het kan van kwaad tot erger gaan heb ik gemerkt...heel veel succes iig..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:01

zelfs als het een gedragsprobleem is, kan een lossere/ elastieksingel helpen, het aansingelen is dan minder naar.