bultjes/korstjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

bultjes/korstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 14:44

Sinds kort heeft mijn shetje heel vaak dikke korstjes enzo.
De meesten zitten naast de ruggagraat, of iets verder naar beneden. Soms zijn het alleen een beetje vettige korstjes waar gewoon huid onder zit maar andere plekjes zijn weer een beetje vochtig met een korst Verward

Ze lijkt er geen last van te hebben, als je eraan zit vindt ze het juist lekker. Je ziet ze niet zitten, alleen als je echt met je vingers over haar rug gaat voel je bultjes, die je dan ziet als je de haren opzij doet (vaag Knipoog )

Ik heb al goed naar het zadel gekeken maar daar valt niks aan te ontdekken wat zou irriteren.

Wat vinden jullie? Even door de dierenarts naar laten kijken of afwachten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:08

lijkt iets van schimmel? of dat rainrot?
regenschurft noemen ze het ook wel.
als je twijfeld kun je best een arts vragen...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:37

Doet mij ook aan rainrot denken. Mijn paard heeft een keer een paar plekjes gehad (heel beperkt). Dit heb ik toen een paar dagen aan gekeken en goed schoongewassen met betadineshampoo en daarna teatree olie erop (dagelijks 4 x en daarna om de dag). Dit werkte goed. Maar zou niet te lang aanklooien en als het niet snel minder wordt de veearts er even bijhalen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:10

Ik dacht ook even aan rainrot, maar dat doet geloof ik nogal zeer als je er aan komt.
Even goed wassen lijkt me wel fijn, maar dat kan met dit weer niet altijd.
Tenzij je een stal met warm water en solarium hebt....
Ik zou de Dierenarts erbij halen.
Veel succes.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:15

Klink idd als regenschurft. Bij behandeling dienen eerst alle korsten verwijderd te worden en eventueel vastblijvenzittende korsten losweken. Daarna wassen met betadine shampoo. Maar haal er even een DA bij om het zeker te weten.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:29

het lijkt mij dat het jeukt, omdat ze het fijn vindt als je eraan komt. is dit bij rainrot ook zo?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:20

Hmm, dierenarts is misschien wel een goed idee, aangezien ze de laatste tijd wel meer van die mini-kwaaltjes heeft.