beauty vet/dik?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

beauty vet/dik?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 21:02

ik word hier dus histerisch van! Scheve mond
ze zegen dus dat beauty een supermooi paardje is maar ze is 'modder vet'
en als ik niet zou uitkijken zou ze hoefbevangen geraken Verward
ik zou dus minder hooi moeten voeren want daar zou ze te dik van worden uhum.
misschien geef ik best wel veel maar volgens mij worden ze daar niet echt overdreven dik van..ik geef 2.5 tot 3 plakjes hooi sávonds en smorgens.
s'morgens:1schep kruiden musli + wortels(som nu bijna op)+2tot3 plakken hooi
s'avonds:1schep zemelen+klein handje brok+2a3 plakken hooi

is dit nou echt overdreven???ik schud het altijd uit elkaar misschien hun ogen is openen??? Rolleyes
ze is een beetje dik maar toch wzeker niet moddervet of wel?

Boos! nou wie o wie helpt me?? fotos in me profiel

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:19

Heel moeilijk te zeggen, ik vind de foto's in je profiel niet zo duidelijk omdat ze daar in beweging is (en de foto's dat ze stilstaat heeft ze dekens op).

Maar van wat ik zag vind ik haar niet overdreven moddervet, maar een paar kilo's minder zou geen kwaad kunnen. Ze is idd eerder te dik dan normaal of te dun. Moet er wel bij zeggen dat ik een smal en fijn gebouwd paardje gewend ben.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 21:22

ja ik weet het Bloos! ik ga morgn terug fotos maken!
idd mogen wel een paar kilotjes vanaf ja Tong uitsteken

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:58

hey christel het is ook altijd wat met jou he:p
van de week liep je nog te klagen dat beauty te wild was en veel te weinig at.............en nu zeg je weer dat ze te dik is hahahaha

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 22:01

ocean_polly schreef:
hey christel het is ook altijd wat met jou he:p
van de week liep je nog te klagen dat beauty te wild was en veel te weinig at.............en nu zeg je weer dat ze te dik is hahahaha

ja wild was zeker ente weinig at was op de camping ogarme Boos!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 08:38

mensen ?? zo kan ik niks bewijzen dat beauty niet moddervet is(tenminste ik denk toch dat ze niet moddervet is) maar daar heb ik jullie hulp voor nodig:?

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:30

Is 1 plakje hooi per voerbeurt niet genoeg??? Of begrijp ik je uitleg qua voeren niet Verward

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:01

Ik zou eens uitzoeken wat er in de muesli zit. ik heb altijd het idee dat daar nogal wat suikerafvalprodukten inzitten (melasse), in een hoger gehalte dan bij gewone brok. En daar worden paarden dus dik van (en gebrek aan beweging) Hooi zul je moeten wegen, want niet elk pak hooi is op dezefde manier geperst en 1 plak van de ene baal kan wel zwaarder zijn dan de andere baal. Weeg dus eens wat je aan hooi geeft, dan kunnen we het beter beoordelen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:04

En, hoe groot is ze? Loopt ze overdag in de wei? Eet ze misschien ook veel stro? Wat voor een werk moet ze verrichten? En ja, er zit best een vette kont aan...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 19:17

Lusitana schreef:
Ik zou eens uitzoeken wat er in de muesli zit. ik heb altijd het idee dat daar nogal wat suikerafvalprodukten inzitten (melasse), in een hoger gehalte dan bij gewone brok. En daar worden paarden dus dik van (en gebrek aan beweging) Hooi zul je moeten wegen, want niet elk pak hooi is op dezefde manier geperst en 1 plak van de ene baal kan wel zwaarder zijn dan de andere baal. Weeg dus eens wat je aan hooi geeft, dan kunnen we het beter beoordelen.

oke uhm dan zou ik dus ff op de verpakking moeten kijken Bloos!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 19:19

Lusitana schreef:
En, hoe groot is ze? Loopt ze overdag in de wei? Eet ze misschien ook veel stro? Wat voor een werk moet ze verrichten? En ja, er zit best een vette kont aan...

1.47
nee loopt niet in de wei met dit weer
eet geen stro hebben we niet
wat moet ze doen ivb met werken:als het even kan elke dag laten rennen,woensdag,zaterdag en zondag rijden 1x in de week vrijspringen.
en dan soms longeer werk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:04

ik zou toch het hooi minderen.. 2 plakken per keer is ook voldoende voor haar, tenzij je heel dunne plakjes hebt.
probeer maar eens een tijdje.
mijn pony krijgt drie plakken hooi per dag en wordt/is ook vrij snel dik.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:23

maar van hooi worden ze toch niet dik???:oo

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:46

ik heb in je profiel gekeken,
en ze is niet dik hoor.
ze ziet er mooi uit!
maar of je teveel geeft dat weet ik niet Verward

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:48

okee luister:
mijn pony ( 1m40)kreeg 2x per dag een plak hooi en een halve schep muesli.
nu staat hij in de bak en krijgen ze er smiddags een plak hooi bij.
dus krijgt hij er nu drie per dag.

ik rijd hem net zo veel als normaal, en toch zit de singel al 1 gaatje minder strak, dus van hooi groeien ze wel..

daarom probeer eens een tijdje om 2 plakken hooi weg te laten,dus dan krijgt ze smorgens twee en savonds twee. dit duurt wel een paar weken en dan moet je wel resultaat gaan zien..

je voert op het oog, is je pony te dik dan geef je minder hooi, krachtvoer in jouw geval zou ik niet doen, want wat ze krijgt is voldoende en ze hoeft niet nog minder.
zie je nou straks dat ze juist meer afvalt dan je wilt, dan geef je weer wat hooi erbij...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:34

Ik heb in je profiel gekeken en ik vind haar wel aardig aan de maat.Ik denk dat 3 plakken hooi per keer wel erg veel is.Je hoort veel dat mensen zeggen van hooi groeien ze niet maar als ik die van mij hij is 1.37 6 plakken hooi per dag geef kan ik hem na een week niet meer uit zijn box krijgen want dan past hij niet meer door de deur heen.Die van mij krijgt 3 keer per dag 1 plak en dan nog 1/2 kilo powermix 2 keer per dag.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 21:57

monsera schreef:
Ik heb in je profiel gekeken en ik vind haar wel aardig aan de maat.Ik denk dat 3 plakken hooi per keer wel erg veel is.Je hoort veel dat mensen zeggen van hooi groeien ze niet maar als ik die van mij hij is 1.37 6 plakken hooi per dag geef kan ik hem na een week niet meer uit zijn box krijgen want dan past hij niet meer door de deur heen.Die van mij krijgt 3 keer per dag 1 plak en dan nog 1/2 kilo powermix 2 keer per dag.

nou het zijn niet echt 3 plakken maar 2 Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:48

ik vind haar idd ook wat dik. , ik zou haar eens flink laten afslanken. te dik zijn is link bij paarden. ik heb er zelf ééntje dood zien gaan, de aanleiding hiervoor was het overgewicht. dat paardje was van een vriendin van mij, en ondanks alle waarschuwingen van mijn kant (paardje stond de hele dag in het vette gras, terwijl twee uurtjes per dag zat was geweest), liet ze haar op de wei. resultaat: hoefbevangen. ze hebben d'r op stal gezet (zit nog heel verhaal aan, als je het wilt horen moet je me maar pb-en, echt te erg voor woorden zulke mensen), en er vervolgens weinig mee gedaan (ze kon er immers niet op rijden????!!!!!). het paardje kreeg steeds meer pijn aan de hoeven, en uiteindelijk hebben ze haar laten inslapen. daar kan ik dus niet tegen, ze negeren je advies, terwijl ze zelf niet weten wat ze ermee aan moeten. die mensen hebben ook nog een kleine pony, die is al jaren hoefbevangen (chronisch) maar de hoefsmid of dierenarts erbij halen is te duur. neem dan geen paard zou ik zeggen, maar ja..... wie ben ik.
sorry hoor voor het hele verhaal, maar ik maak me er nog steeds boos over.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:53

Nee vind haar niet te dik..
Maar idd, wie zijn wij...
Er zijn zat andere mensen die alleen maar mooie slanke, maar dan ook echt slanke arabiertjes willen zien, anderen willen moddervette haflingers/fjorden noem maar op zien, en de ander is hartstikke paardenfreak, die houdt van alle paardjes.
Sommige paarden zijn echt te dik, maar zover ik kon zien op de foto's in je profiel vind ik hem? niet te dik!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 07:52

Van de foto's in je profiel kan ik niet goed zien of je paard te dik is.
Hoe groot is je paard/pony?? Is hij niet zo groot dan vind ik 2 a 3 plakken best wel veel.
Wat doe je met je paard? staat hij ook nog op het land?
Doe je niet veel met je paard dan is het zeker wel te veel en als je paard op het land staat is 1 plak voldoende.
Ik denk dat je ook wel een beetje naar het advies van de mensen bij jou op stal moet luisteren. Die hebben denk ik het beste met jou en je paard voor.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 07:58

ik vind haar er mooi uit zien en niet te dik. maar je mag inderdaad je hooi wel minderen naar 2 plakken denk ik. maar of dat echt verschil zal uitmaken weet ik niet.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:04

als je foto's bekijkt zie je soms ook wel een buikje hangen Bloos! maar moet je sommige foto;s in mijn profiel kijken zijn ze ook zo dik en als ze slank zijn dan hebben ze een paar dagen binnen gestaan!

niet meer zoveel lekkers geven he!? Knipoog Tong uitsteken

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:05

Kenzo schreef:
Van de foto's in je profiel kan ik niet goed zien of je paard te dik is.
Hoe groot is je paard/pony?? Is hij niet zo groot dan vind ik 2 a 3 plakken best wel veel.
Wat doe je met je paard? staat hij ook nog op het land?
Doe je niet veel met je paard dan is het zeker wel te veel en als je paard op het land staat is 1 plak voldoende.
Ik denk dat je ook wel een beetje naar het advies van de mensen bij jou op stal moet luisteren. Die hebben denk ik het beste met jou en je paard voor.

beauty is 1.47
wat doe ik met mijn paard:woensdag,zaterdag en zondag dresuren,als het even kan los laten in de bak..soms vrijspringen of longeren.
nee staat niet op het land af en toe 10 minuutjes

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:06

lovesunny schreef:
als je foto's bekijkt zie je soms ook wel een buikje hangen Bloos! maar moet je sommige foto;s in mijn profiel kijken zijn ze ook zo dik en als ze slank zijn dan hebben ze een paar dagen binnen gestaan!

niet meer zoveel lekkers geven he!? Knipoog Tong uitsteken

haha nee geef ook niet echt super veel lekkers hoor Knipoog Tong uitsteken
alleen als we vrijspringen is het al snel een snoepje hier en daar...en na het rijden 1 a 2 snoepjes.. Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:07

oja ik had gisteren nog even naar havens voeders geschreven...ben nu even aan het wachten op een antwoord van hun