Een KWPN merrie van een kennis van mij is afgelopen week onderzocht. Omdat ze altijd heel erg boos en chagrijnig is en ze probeert ook veel te bijten. En af en toe is het dus wel eens raak. Nou zijn ze erachter gekomen dat er een wervel in haar nek scheef is en dat er tussen haar bekken 10cm (!) verschil zit. Nu weten we dus dat ze zo boos doet omdat ze gewoon ontzettend veel pijn heeft! Ik weet het niet zo precies te vertellen, maar het klonk heel erg zoals zij dat vertelde aan mij. Ze gaan het paard nu laten kraken (gewricht voor gewricht) en kijken of het beter word. De eigenaar moet er ook T-tocuh Mee gaan doen om het paard bewuster te maken van haar eigen lichaam. Mijn vraag is, kan een verschil van 10cm simpelweg opgelost worden door het kraken van de botten? Weet iemand hier misschien iets over of heeft iemand misschien iets van dezelfde aard meegemaakt?
klomp
Geplaatst: 26-11-04 12:27
ik weet niet of ze het hele verschil van 10 cm eruit krijgen, maar wel een paar cm. mensen hebben ook niet altijd even lange benen dus ik denk dat het wel weer goed komt.
succes iig!!
Renske_
Geplaatst: 26-11-04 12:36
ik zou er een goede manueel therapeut of ostheopaat bij halen, en die de boel netjes recht laten zetten, voor zover mogelijk
ik heb goede ervaringen met Harrie Hoevers, en ook over Eric Laarakker hoor ik veel goede dingen verder komt over 1,5 week steffi vd laarse bij mij aan huis voor Quentin, zij heeft met eric laarakker samengewerkt http://www.steffivanderlaarse.nl
succes ermee!
CouCou
Geplaatst: 26-11-04 12:56
Of 20 cm lukt weet ik ook niet, maar bij Eric Laarakkers kan je een heel eind komen. Heb ik ook goede resultaten mee. Succes ermee.
Bij mijn eerste merrie zaten ook een paar halswervels en haar bekken scheef.
Ik ben toen bij een kraker geweest. Zij heeft mijn merrie helemaal onderzocht. Om een lang verhaal kort te maken: Haar conclusie was dat de wervels weer recht gezet konden worden, maar haar bekken zou nooit meer goed komen. Ze kon haar bekken wel weer voor een deel recht krijgen doormiddel van kraken en accupunture (dit zou ongeveer een jaar duren ), maar haar bekken zou nooit meer helemaal goed komen plus dat ze altijd pijn zou blijven houden. De rest van haar leven zou ze hier last van houden.
Vervolgens ben ik naar mijn DA toegegaan. Ook die bevestigde wat de zij had gezegt.
Ik heb toen voor een hele moeilijke beslissing gestaan. Het maakte mij niks uit dat ik niet de sport in kon met haar, en dat ze zolang onder behandeling kwam te staan, als ze maar een paardwaardig bestaan zou hebben. De gedachten dat ze altijd pijn zou blijven houden vond ik niet reeël. Ik heb toen besloten om haar te laten inslapen.......
Ik hoop dat ze de merrie van jouw kennis wel zover kunnen helpen dat ze pijn vrij kan rond lopen.
TheSam
Geplaatst: 27-11-04 11:38
Steffi van der Laarse kan dat paard ook weer 'rechtzetten'. Zij is een oud medewerkster van Erik Laarakker en ook veearts, holistisch veearts, kraker en acapuncturiste. Haar site is: www.steffivanderlaarse.nl
Succes ermee!
Mac
Geplaatst: 27-11-04 14:21
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe lang alles al scheef staat en of haar scheefheid ook deels bepaald wordt door ongelijke lengte in haar benen.
Hoe langer het bekken van een paard scheef staat, hoe meer het hele lichaam scheef wordt en scheef belast wordt.
Ik ben met mijn merrie ook bij Laarakker geweest en hij heeft ongelooflijk goede resultaten geboekt bij haar. Haar bekken is rechtgezet en recht gebleven. Er stonden ook een paar wervels scheef (op zich wel logisch als het bekken ook scheef is). Twee daarvan zijn netjes op hun plaats gebleven; eentje heeft te lang scheef gezeten en schiet steeds terug in de oude positie. Gelukkig heeft ze daar geen last van. Mijn merrie is echt (bijna letterlijk) met sprongen vooruit gegaan dus ook ik kan je van harte aanbevelen om naar Laarakker te gaan.