Informatie over hoefkatrol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Khamal

Informatie over hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 18:57

Mijn paard heeft hoefkatrol fase 4 en een cyste. Wie kan mij helpen aan tips en adviezen?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:06

Ik denk dat je hoefkatrolontsteking bedoelt.
Kijk eens met de zoekfunctie: hko of hoefkatrolontsteking dan kom je veel topics tegen met informatie.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:35

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:54

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:56

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 07:50

Ik heb een appaloosa met HKO fase 4, die liep 1 1/2 jaar geleden nog kreupel. Wij vonden het zonde om hem af te maken, want hij was pas 7 en liep Z dressuur. We zijn toen gaan surfen op internet en kwamen terecht bij de paardendrogist en de site van Antoine de Bodt. Bij de paardendrogist heb ik toen osteocure en zwavel besteld en na 8 weken zijn we weer langzaamaan gaan rijden. Met het rijden zijn we toen nog beter gaan letten op het recht richten . Alles heeft aangeslagen, want sinds kort wordt hij ook weer uitgebracht in de wedstrijdsport , en loopt hij al ruim een jaar niet meer kreupel. Momenteel is er een meisje bij ons in de buurt die wij geadviseert hebben hetzelfde te geven, als wat wij gedaan hebben, want haar paard had ook hoefkatrol, enm het slaat aan, haar paard is nu al 2 weken niet meer kreupel. Het is mss het proberen waard, het zijn homeopatische middelen, dus baadt het niet, dan schaadt het niet. Succes ermee

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 08:01

Prognose bij HKO is goed, bij een cyste is dat minder. Hoe heeft de DA bepaald dat hij HKO heeft? Alleen al van een cyste (afhankelijk waar hij zit) kan een paard al heel kreupel lopen, en aan een cyste is weinig te doen. We hebben dit jaar een 2,5 jarige hengst weg moeten brengen met een cyste, en Imker (boktnaam) heeft een paard met een zenuwsnede n.a.v een cyste.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 10:18

Khamal schreef:
Mijn paard heeft hoefkatrol fase 4 en een cyste. Wie kan mij helpen aan tips en adviezen?

Wie heeft dat jullie verteld, is dat een DA of kliniek geweest?
Cyste heb ik geen ervaring mee, wel met hoefkatrol in fase 4, de mijne heeft het ook en ik ben in training gegaan bij Antoine de Bodt zie ook www.hoefkatrol.com OK dan! Haha!
Hij komt ook regelmatig in nederland lesgeven, ga vrijblijvend eens kijken naar zo'n lesdag, dan kun je zelf zien wat hij doet.

Succes ermee
OK dan!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:19

joke, je weet van onze training. rene adviseert het andere bokkers ook Knipoog OK dan!

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:55

Hey mandy, Antoine komt morgenavond(zondag) naar ons toe, om evt te kijken wat hij kan betekenen.
De hoefkatrol is geconcludeerd n.a.v. foto`s die zijn gemaakt bij van Schie in Wassenaar.
De Cyste zit in het midden van het straalbeentje.

Ik René ben de vriend van Joke (Khamal) dus deze reactie is dus ook namens Khamal.
Iedereen nog bendankt voor jullie tips!