zeer been met dit weer, en nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

zeer been met dit weer, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 17:42

Hallo bokkers.
Zoals gewoonlijk roep ik de hulp van jullie even in. Lin staat zo goed als stil ivm met 2 wonden op zijn been, die de hele tijd weer dik worden. Ik natuurlijk al druk aan het afspuiten enzo geweest en een paar keer gewassen met betadineshampoo. Maar het is nu wel erg koud Scheve mond .. kan ik gewoon blijven afspuiten? of hebben jullie andere ideeen?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:52

Gewoon blijven doen hoor. Na het afspuiten met een handoekje eeven de beentjes een beetje droog maken!!! *LOL*

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:08

Afspuiten kan altijd, maakt niet uit dat het koud is.
Stap je haar ook een paar keer per dag aan de hand? Of zitten die wonden op zo'n plek dat dat niet kan (dat het openbarst bij beweging)? Stappen is over het algemeen goed, ook voor de doorbloeding en afvoer van vocht.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 16:57

stap zo'n 2/3 keer per dag aan de hand

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:15

Ik zou gewoon goed af blijven spuiten. Als het goed schoon is en blijft hoef je die betadine zalf niet meer te gebruiken.
Ik zou idd ook blijven stappen met hem maar ik weet niet waar de wonden zitten en hoe groot ze zijn maar anders zou ik ook weer lichtjes aan het werk met hem gaan.
Mijn merrie heeft ook wel eens een wondje gehad op haar benen maar ik bleef haar wel rijden.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:52

als je hem toch graag in de wei wilt doen dan kun je het been wond goed insmeren met uierzalf dat is waterbestendig en als je hem dan binnen haald goed uitwassen met betadine en dan niks aan doen lekker laten drogen dan heel het veel sneller dan als je er van alles op gaat smeren.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:34

Uhmm, moet jij afspuiten van de veearts? Dat was iets wat wij absoluut niet mochten doen. Wij hadden speciale spray ervoor, maar acederm is ook erg goed.
Soms mogen ze lopen, soms niet. Wij hebben zodra het mocht van de veearts haar elke dag laten stappen.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:48

Nog bedankt voor de reacties. Gelukkig loopt ie alweer helemaal goed en is zn been weer slank Lachen.