Pjelks hoeven groeien ongelooflijk langzaam. Ik laat hem trouw iedere 8 weken aan de smid zien maar zelden hoeft er maar iets aan te gebeuren. Hij wordt maar twee keer per jaar echt gekapt. Wel goedkoop dus maar erg nadelig als zijn voeten teveel slijten.
Wie herkent dit, hoe zou dit kunnen komen en is er ook wat aan te doen?
Lianne007
Geplaatst: 24-11-04 00:12
misschien zou je biotine kunnen toevoegen aan het voer. Dit bevorderd de hoefgroei,het heeft wel een erg lange inwerktijd. informatie kun je vinden op paardendrogist.nl
Vonnie84
Geplaatst: 24-11-04 00:13
Ik vind zeewier altijd nog beter dan biotine. Daar hebben wij tenminste meer resultaten mee geboekt in een klein half jaar tijd, dan met 3 jaar biotine. Meer info ook op www.paardendrogist.nl
ellepel
Geplaatst: 24-11-04 07:40
mijn pony zijn hoeven groeien ook langzaam, biotine kan helpen,maar dan zie je pas na maanden wat verschil. zeewier geeft bij mij ook betere resultaten.
Pjelk
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-04 08:13
Vergat ik even te zeggen : Ik voer nu ongeveer een jaar biotine en Pjelks hoeven zijn er wel beter van geworden. Stukken harder en minder brokkelig maar toch, groeien doen ze niet sneller. Ik ben benieuwd naar de werking van zeewier!
Hafie
Geplaatst: 24-11-04 10:17
Hoi mijn pony had daar ook last van heel zijn buitenrand van zijn hoef ging eraf dus moesten zijn hoeven sneller gaan groeien daarvoor heb ik biotine gebruikt ofzo iets. het is een stroopachtig medicijn dat je bij sommige ruitershops ook kan kopen .Het heeft een goed resultaat