MuscleBuilder+, hoe te voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carina

MuscleBuilder+, hoe te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 20:44

Carina krijgt nu op veearts advies musclebuilder+ om de spieropbouw te versterken en versnellen.

Hij zei dat we een papje moesten maken van het poeder en wat geweekte zemelen. Echter, dat poeder wordt rubberachtig als het nat wordt, en ze eet het met geen mogelijkheid.

Wat zijn jullie ervaringen met dit spul, en vooral, hoe kregen jullie het bij jullie paarden naar binnen?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:16

doe het eens in een kommetje met appelmoes.
even roeren en in de voerbak............

ook ideaal bij antibiotica-kuurtjes

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 08:04

kiana schreef:
doe het eens in een kommetje met appelmoes.
even roeren en in de voerbak............

ook ideaal bij antibiotica-kuurtjes

Heb ik al geprobeerd, wordt net een stuiterbal dan Scheve mond heb ermee "gegooid" en werkelijk, het kwam terug gestuiterd

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 08:43

Ik heb het ook heel even gebruikt bij een paard,wel al een hele tijd geleden!
Het zijn toch zakjes neem ik aan met een poeder,doe de poeder gewoon door een hapje musli en wat wortels,en niet nat maken!
Ons paard nam hem gewoon los door zijn hapje hoor!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:28

ZOu het idd ook met muesli proberen - dat plakt makkelijker. Als ze het vies vind, kan je eerst ook een heel klein beetje erdoor doen en dat langzaam opbouwen. Dan zit je met een paar dagen op de juiste dosering. Bijv. door de muesli doen dat het eraan plakt en dan over het geheel nog een beetje appelmoes?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:11

ok appelmoes werkt dus niet, is je paard gek op appelazijn ?
De mijne wel, kan je het iets vochtig mee maken.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:54

kiana schreef:
ok appelmoes werkt dus niet, is je paard gek op appelazijn ?
De mijne wel, kan je het iets vochtig mee maken.

Zodra het vochtig wordt veranderd het in een stuiterbal... Kennen jullie de film flubber Knipoog

Heb nu een boterham dik besmeerd met stroop, en daar het poeder op gegooid, dit at ze wel OK dan!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:16

bevochtig de zemelen (i.v.m. het uitzetten in de maag), maar maak er geen papje van. Dus licht bevochtigen. Meng daarna de Musclebuilder+ erdoor. Dan wordt deze ook niet zo nat en (fl)(r)ubberachtig.

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:20

anders kan de altijd de DA bellen die het voorgechreven heeft en vragen of hij een tip heeft want als dit normaal zou zijnj lijkt mij dat hij dat er wel bij verteld had???????

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:44

doe het in een spuitje beetje water erbij en dan in ze mond spuiten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:50

carina schreef:
Echter, dat poeder wordt rubberachtig als het nat wordt, en ze eet het met geen mogelijkheid.

Voor de mensen die er overheen gelezen hebben. Knipoog

Ik gooi altijd poeders door de muslie. Wordt het niet nat maar het plakt er toch een beetje aanvast.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 19:18

Dank je Katja Lachen

De boterhammen hoeft ze niet meer, spuugt ze uit... Scheve mond
Nu heb ik gister wortels versnipperd en het zo gegeven, maar dat ging ook niet van harte. Vandaag door bevochtigde zemelen gedaan, en ook dat was geen succes

Probleem is dat het dier stalrust heeft, en dus geen muelsi of iets krijgt, want dan gaat ze over de staldeur heen.

Ook in een wormenspuit heb ik het al geprobeerd, maar toen werd het dus net rubber Scheve mond

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:40

Graag gedaan.

Krijgt ze helemaal geen krachtvoer? Persoonlijk ben ik daar tegen.
Waarom krijgt ze eigenlijk musclebuilder als ze geen werk mag doen? Versnelt de spiergroei toch alleen als ze wat doen lijkt mij.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 19:52

Katja schreef:
Krijgt ze helemaal geen krachtvoer? Persoonlijk ben ik daar tegen.
Waarom krijgt ze eigenlijk musclebuilder als ze geen werk mag doen? Versnelt de spiergroei toch alleen als ze wat doen lijkt mij.

Lang verhaal, ze is op stalrust gegaan omdat ze rv kreupel was. Nu lijkt het dat ra sterk verslechterd door de stalrust. Ze moet nog steeds stalrust hebben, maar nu 10 minuten per dag buiten rijden, op het harde en lange lijnen lopen. De spierversterkers krijgt ze om alles wat sneller te laten verlopen zodat rv niet overbelast wordt door de verzwakking van ra.

En het is een haflinger, die nu al te dik is, omdat ze dus stil staan en wel onbeperkt hooi krijgt. Verder komt ze nu al bijna over de onderdeur heenzetten, laat staan als ze nog krachtvoer erbij gaat krijgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:07

Dat is idd een moeilijk verhaal. Ik zou even met de dierenarts overleggen om eventueel spierversterkers te krijgen die je injeteert kunnen worden.
Weet je wat er met RV aan de hand is?

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 23:25

Katja schreef:
Dat is idd een moeilijk verhaal. Ik zou even met de dierenarts overleggen om eventueel spierversterkers te krijgen die je injeteert kunnen worden.
Weet je wat er met RV aan de hand is?

Nee, weten we niet. Been is uitverdoofd, wees niks uit. Foto's maken was zinloos, omdat we niet weten waarvan, en je dan in de wilde weg foto's gaat schieten. Fysio is erbij geweest, en die vermoedde dus dat het vanuit RA kwam, waarop ze nu ook helemaal onderzocht is, en ook niks uitwees Scheve mond

RV is nu redelijk hersteld, licht onregelmatig nog. Dat is ook de reden dat ze weer lichtjes bereden mag worden, om daarmee RA te versterken zodat RV niet nog meer belast wordt.

Maar het is zeker lastig, ze wordt nu 4 dagen weer licht bereden, 10 minuutjes rechtuit over het harde stappen, en RV lijkt weer slechter te worden, dus ik zal sowieso de veearts nog een keer bellen erover, en dan meteen vragen over de spierversterkers...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:29

Moeilijk verhaal. Houd je ons op de hoogte?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:05

Of een ander poeder proberen? Muscle Saver is ook een poeder, die je gewoon over wat brokjes (of haver) doet. Die van mij vond het heerlijk....het smaakt zoet.

Muscle Saver is een krachtige spierversterker en verkrijgbaar in Belgie of Engeland (ik weet helaas niet waar) en bij dierenkliniek Hellendoorn. Misschien dat jouw DA daar wat aan heeft.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 23:01

Katja schreef:
Moeilijk verhaal. Houd je ons op de hoogte?

Zal ik doen.

Heb nu eindelijk een manier gevonden waarop ze het eet. Zemelen laten wellen, poeder erdoorheen, en dan wat stroop erbij. Ok, het zal niet goed zijn voor de tanden, maar het is toch maar voor 2 weekjes...