Temperatuursverschillen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Temperatuursverschillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:18

Gisteren was het bij ons (Noord-Holland) nog 2 graden (overdag) en vandaag ong. 12 graden. Mijn paarden zijn vandaag allebei helemaal van slag. Imago heeft zijn kuil niet gegeten en begon er pas weer een beetje op te knabbelen toen ik er was.
Ik besloot hem vandaag maar vrij te geven en niet aan het werk te zetten want hij kwam heel sip en niet lekker op mij over. Hij had geen verhoging.
Toen wilde ik Secret gaan rijden en ik haalde haar uit haar stal en ook zij was zo sip.... op de poetsplaats met haar hoofd laag en veel te rustig voor haar doen... dus ook getemperatuurd, ook geen verhoging. Zij had haar biks laten staan en als zij niet eet.... dan is ze echt niet lekker!

Zijn er meer paarden die hier momenteel last van hebben?

Ik denk tenminste dat het kan komen door de grote verschillen in temperatuur. Er waren meer paarden bij ons op stal zo 'tam'....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:23

Wel apart. Maar het zou komen. Ze moet mss weer eventjes weenen aan de kou.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:56

ik kan er bij ons op stal niks van merken dat de paarden wat tammer waren, maar het zou best kunnen hoor!! want de temp verschillen zijn idd erg groot

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:26

Het is wel een overgang idd, maar de paarden bij ons (ook in N-H) hebben er geen last van gehad gelukkig.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:16

Als je er maar voor zorgt dat de paarden niet in een te warme stal staan terwijl het buiten koud is. Komen ze dan buiten, is het temperatuurverschil te groot en kunnen ze volgens mij idd snel, zoals jij het noemt, tam worden.